Jeszcze w tym roku rozpocznie się budowa wiaduktu w Młodzianowskiej

5 października 2014
Przyśpieszają roboty związane z planowanym wiaduktem w ul. Młodzianowskiej. Budowa podpór przy obiekcie rozpocznie się jeszcze w tym roku. W poniedziałek radni mają zdecydować o przeznaczeniu na inwestycję dodatkowych 4 mln 250 tys. zł.



 

Ten przejazd zostanie zlikwidowanyBudowa nowego przedłużenia ul. Młodzianowskiej rozpoczęto latem od robót na pograniczu Malczewa, Godowa i Prędocinka. Inwestycja ta jest ściśle powiązana z budową obwodnicy południowej. - Wymogi technologiczne wpłynęły na to, że w pierwszej kolejności zaczął powstawać odcinek Młodzianowskiej między ulicami Godowską a Armii Ludowej. Umożliwi on bowiem wjazd na drugi etap obwodnicy południowej i od strony Malczewa, i z Prędocinka. Budromost-Starachowice z Wąchocka stanął na wysokości zadania i w błyskawicznym tempie zbudował nową drogę. Jezdnia ostatniego etapu nowego przedłużenia  Młodzianowskiej jest obecnie prawie gotowa. Brakuje na niej jedynie warstwy ścieralnej i oznakowania, trwa natomiast jeszcze układanie chodników - wymienia rzecznik MZDiK Dariusz Dębski. Jak podkreśla, wykonawca już od pewnego czasu sygnalizował, że jest w stanie przyspieszyć inwestycję i jeszcze w tym roku rozpocząć roboty mostowe, które według pierwotnego harmonogramu miały ruszyć dopiero wiosną przyszłego roku.. Korekta planu finansowego pozwoli na wcześniejsze rozpoczęcie budowy wiaduktu. - Przyspieszenie inwestycji na Młodzianowskiej umożliwi także sprawniejszą koordynację naszych prac z robotami Radpecu. W przyszłym roku w rejonie przejazdu kolejowego będą przebudowywane kanały centralnego ogrzewania - dodaje Dębski.

2Wkrótce zmieniona organizacja ruchu

Co się dzieje na placu budowy? - Teren u zbiegu ulic Czarnej i Młodzianowskiej (miedzy torami a skateparkiem) jest obecnie dokładnie czyszczony. Wykonawca usunął już wszystkie drzewa kolidujące z przebiegiem jezdni projektowanego węzła drogowego. Wkrótce w tym rejonie zmieni się organizacja ruchu. Kierowcy jadący z centrum miasta w stronę Ustronia po pokonaniu torów będą musieli skręcić w lewo w Czarną, a dopiero potem w Młodzianowską. W ten sposób będą okrążali teren budowy nowego węzła, na który wkrótce wejdą mostowcy z firmy Mosty - Łódź. W tym roku mają tu powstać podpory pod nową przeprawę - wylicza rzecznik MZDiK.

2Bezkolizyjnie i bezpiecznie

Nowy wiadukt na Młodzianowskiej, oczekiwany od dawna przez kierowców, umożliwi bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej Warszawa - Kraków. Istniejący przejazd kolejowy zostanie zlikwidowany, a w jego miejscu powstanie wiadukt o długości 190 m, szerokości 15 m i nośności 50 t. Jezdnia na wiadukcie będzie miała 7 m szerokości. - W związku z budową węzła zmieni się geometria istniejących w pobliżu ulic, powstaną nowe odcinki dróg, przebudujemy ponadto całą infrastrukturę techniczną w rejonie obiektu. Przy okazji wznoszenia wiaduktu zbudujemy około 380 m drogi po północno-zachodniej stronie linii kolejowej, czyli w kierunku ul. Żakowickiej. W przyszłości droga ta zostanie włączona do trasy N-S i umożliwi połączenie z trzecim etapem obwodnicy południowej. Pod nowym wiaduktem w ciągu Młodzianowskiej powstanie natomiast rondo rozprowadzające ruch lokalny, w tym - do pobliskiej Strefy Łucznik - informuje Dariusz Dębski.

Nowe przedłużenie Młodzianowskiej wraz z wiaduktem na linią kolejową numer 8 buduje konsorcjum firm Budromost - Starachowice z Wąchocka i Mosty - Łódź z Łodzi. Wartość robót to prawie 61 mln 700 tys. zł. Inwestycja zakończy się w 2016 r.

 

(kat)

 

Fot.: MZDiK