Kiedy będzie gotowy dworzec? Może w tym roku…
- Niewypłacalność Mostostalu skutkowała nieregulowaniem płatności wobec podwykonawców, a co za tym idzie, brakiem oczekiwanego postępu prac budowlanych. Mimo stosownych umów, oświadczeń i publicznych zapewnień, firma nie wywiązała się z zapisów zawartego kontraktu -informuje rzecznik grupy PKP Łukasz Kurpiewski.
Jak przekonuje, z powodu egzekucji komorniczej, prowadzonej przeciwko głównemu wykonawcy przez innych wierzycieli, inwestor nie miał również możliwości regulowania płatności bezpośrednio do podwykonawców. Natomiast PKP S.A. na bieżąco regulowała wszystkie zobowiązania finansowe wobec wykonawcy prac wynikające z zawartej umowy. - Zarząd PKP S.A. rozpoczął działania, których celem będzie jak najszybsze ukończenie inwestycji. W pierwszym etapie została powołana specjalna komisja inwentaryzacyjna. Jej zadaniem jest szczegółowe określenie zakresu prac budowlanych koniecznych do wykonania. Następnie przygotowana zostanie potrzebna dokumentacja, by w jak najszybszym trybie wyłonić nowego wykonawcę prac. Czas niezbędny na wybór wykonawcy kontynuującego inwestycję zostanie ograniczony do niezbędnego minimum, tak aby roboty zakończyły się jeszcze w tym roku - dodaje Łukasz Kurpiewski.
Przypomnijmy, remont radomskiego dworca ruszył przeszło rok temu (pisaliśmy tutaj). - Chcemy, go zakończyć pod koniec 2011 r. lub z początkiem 2012 Wiele zależy od pogody – przekonywała wtedy Paulina Jankowska z biura prasowego PKP S.A. Niestety, robota nie zakończyła się ani wiosną, ani przed rozpoczęciem EURO 2012( o czym pisaliśmy w tym miejscu). PKP co jakiś czas podawały nową datę końca budowy. Dziś przybliżony termin to... grudzień br.
Za całość prac PKP miała zapłacić ponad 9 mln 500 tys. zł. Większość inwestycji finansuje budżet państwa.
Bartek Olszewski