Kiedy szybciej do Warszawy?

Szprendałowicz zaprzecza tym samym, jak to określa: „wypowiedziom niektórych polityków opozycji” jakoby modernizacja tzw. ósemki była zagrożona i wypadła z listy projektów indywidualnych programu operacyjnego „Infrastruktura i środowisko” województwa mazowieckiego. - O tym, że jest to priorytet dla spółki PKP PLK zapewniał jej przedstawiciel podczas Radomskich Dni Techniki i dementował te pogłoski. Inwestycja nadal znajduje się w programie – przekonywał Szprendałowicz dziennikarzy na konferencji prasowej. Dodał, że jest to także jedno z priorytetowych zadań ważnych dla rozwoju południowej części województwa. Przyznał jednak, że pojawiły się problemy, ponieważ inwestycję oprotestował burmistrz Warki. - Przez to miasto przebiegają dwie drogi wojewódzkie: nr 731 i 730. W projekcie Polskich Linii Kolejowych założono, że będzie budowany wiadukt tylko nad tą pierwszą, ponieważ zgodnie z przepisami drugi może być zlokalizowany nie bliżej niż w odległości 3 km od pierwszego, a te dzieliłby kilometr – tłumaczy Szprendałowicz.
Dlatego zarząd Mazowsza chce rozwiązać problem przeznaczając na budowę drugiego wiaduktu 10 mln zł. - Rozmawiamy jak rozstrzygnąć kwestie formalne, analizujemy to. Burmistrz Warki jest gotów odstąpić od protestu. Wszystko po to, by nie opóźniać remontu.
Koszt całej inwestycji na trasie Warszawa – Kielce to 4,5 mld zł, z czego z czego około 1,5 mld zł będzie pochodzić z programu operacyjnego, a reszta z funduszy PKP PLK i budżetu państwa.
Remont linii kolejowej nr 8 powinien być zakończony do 2013 roku; po modernizacji z Radomia do stolicy moglibyśmy dojechać w godzinę.
(bdb)