Kierowco: budują wiadukt, lepiej omijaj Radom!

26 lutego 2015

Znane są zalecane trasy objazdów dla ruchu tranzytowego w związku z budową nowego węzła drogowego na przecięciu ul. Żółkiewskiego oraz linii kolejowej Warszawa - Kraków. MZDiK uzgodnił trasy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.

 

 



 

 

- Kierowcy będą o zmianach informowani wiele kilometrów przez wjazdem do Radomia - zapewnia rzecznik MZDiK Dariusz Dębski. Jak podkreśla, najważniejszym założeniem przyjętym przy wyznaczaniu objazdów dla ruchu tranzytowego było poprowadzenie ich przez Radom w taki sposób, by były one jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców centrum miasta.

 

- Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie do tego celu m.in. obwodnicy południowej Radomia, która od piątku będzie przejezdna na całej długości - wyjaśnia Dębski.

 

Zalecana trasa objazdów dla jadących "siódemką" od strony Warszawy w kierunku Rzeszowa i Lublina prowadzi od ronda Narodowych Sił Zbrojnych ulicami: Czarnieckiego, Kielecką, drogą krajową E77 do ronda u zbiegu z obwodnicą południową Radomia i dalej obwodnicą.

 

- Dzięki współpracy z GDDKiA kierowcy już przed Białobrzegami na jednej z tablic zmiennej treści będą informowani o trwającej w Radomiu inwestycji i proponowanym objeździe - wujaśnia rzecznik MZDiK.

 

Duża tablica ze schematem trasy objazdu zostanie też ustawiona w Radomiu na "siódemce" przed rondem Narodowych Sił Zbrojnych. W podobny sposób o planowanym zamknięciu miejskiego odcinka drogi krajowej nr 9 i związanych z tym utrudnieniach w ruchu będą informowani kierowcy ciężarówek jadących "dwunastką" od strony Lublina w kierunku Warszawy. Przed Zwoleniem zostanie przez GDDKIA ustawiona tablica zalecająca podróżowanie w kierunku stolicy drogą nr 48. Druga, większa tablica stanie na ul. Zwolińskiego przed rondem Popiełuszki.

 

- Ruch tranzytowy w kierunku Warszawy będzie kierowany od tego ronda al. Wojska Polskiego, al. Grzecznarowskiego, obwodnicą południową do ronda u zbiegu z drogą krajową E77 i dalej tą drogą do stolicy - wymienia Dariusz Dębski.

 

Tablice informujące o zalecanych trasach objazdów dla ruchu tranzytowego ustawione zostana na wlotach do Radomia w najbliższym czasie, mimo że jeszcze nie został zamknięty odcinek u. Żółkiewskiego.

 

- Obecnie nasz wykonawca, zgodnie z zapisami kontraktu, koncentruje się na wzmacnianiu konstrukcji nawierzchni jezdni na fragmentach niektórych dróg objazdowych. Roboty te ruszyły we wtorek. Ekipy przez kolejne dwa dni zdążyły sfrezować odcinek Kozienickiej od Żółkiewskiego do wiaduktu nad torami kolejowymi, a także Struga od wiaduktu nad torami do stacji paliw u zbiegu z Olsztyńską. Do sfrezowania pozostał już tylko fragment ul. 11 Listopada od Struga do Sportowej. Na niektórych pasach sfrezowanego odcinka Kozienickiej ekipy drogowców ułożyły już świeżą warstwę masy bitumicznej. Rozściełacze masy zostaną ponownie uruchomione, gdy przestanie padać deszcz - informuje Dębski.

 

Rzecznik zapowiada, że lada dzień ruszą roboty przy przebudowie sygnalizacji świetlnej u zbiegu ul. Energetyków i Stara Wola Gołębiowska.  Tymczasowe światła pojawią się wkrótce również u zbiegu ul. 11 Listopada oraz Żwirki i Wigury. Maja one ułatwić włączenie się do ruchu jadącym ul. Żwirki i Wigury, w tym autobusom komunikacji miejskiej oraz poprawić bezpieczeństwo pieszych na tym skrzyżowaniu.

 

- Przepraszamy mieszkańców za wszelkie utrudnienia w ruchu związane z budową nowego węzła drogowego na Żółkiewskiego. Apelujemy też do wszystkich uczestników ruchu o zachowywanie szczególnej ostrożności w rejonie prowadzonych robót oraz o stosowanie się do zmienionego oznakowania ulic lub do ewentualnych poleceń wydawanych przez drogowców - prosi rzecznik radomskich drogowców.

 

(kat)