Korki do końca roku, czyli przebudowa ulic wokół Słonecznego Centrum

Przetarg na rozbudowę układu komunikacyjnego ulic: Chrobrego, Malczewskiego,
Wernera, Struga, Kelles-Krauza oraz budowę - właściwie od podstaw - ulicy Betonowej wygrał STRABAG z Warszawy. - Inwestycja będzie realizowana etapami, aby zminimalizować skutki dla płynności komunikacji miasta - uspakaja Ryszarda Kitowska z biura prasowego magistratu.
Zakres prac jest bardzo duży i obejmuje m.in.— przebudowę pełnej konstrukcji jezdni i położenie na nich betonu asfaltowego, budowę ścieżek rowerowych (czerwony asfalt), przebudowę zatok autobusowych sygnalizacji świetlnych, oświetlenia ulicznego. Powstaną nowe chodniki, które zostaną wyłożone płytami i kostką. Prace modernizacyjne będą także prowadzić ekipy z wodociągów, gazowni, telekomunikacji.
Całkowicie zmieni się teren tuz za teatrem, bo praktycznie od podstaw wybudowana zostanie ulica Betonowa. Dzisiaj wielu radomian nawet jej nie kojarzy, bo to niewielka, nieutwardzona, na dodatek "ślepa" uliczka biegnąca od ul. Kelles- Krauza za przystankiem obok szkoły medycznej). Ma odciążyć ruch komunikacyjny w tym rejonie, dlatego zaplanowano ją jako dwukierunkową jezdnię z zatokami autobusowymi.
Ponieważ inwestycja jest ogromne, podzielono ja na etapy. Na pierwszy ogień pójdzie - i potrwa do połowy czerwca -przebudowa ulic: Chrobrego, Betonowej oraz placu przy teatrze. Drugi etap to prace na ulicy Struga, na które przewidziano kolejny miesiąc – (do 15 lipca). Do połowy sierpnia drogowcy mają czas na wykonanie ul. Kelles-Krauza, a przebudowę skrzyżowania ulic Kelles-Krauza i i Struga kolejne dwa (do 15 października). Ostatni etap - przebudowy: skrzyżowania ulic Malczewskiego i Wernera oraz ulicy Malczewskiego powinien zostać zamknięty z końcem listopada.
Inwestycja kosztować będzie ponad 23 mln zł. Blisko połowę tej sumy wykłada AIG Lincoln Polska, inwestor Centrum Słonecznego.
(bdb)