ZUS uruchomił trzy nowe linie tematyczne. Chodzi o porady dla świadczeniobiorców i przedsiębiorców związane z koronawirusem.Porad mogą zasięgnąć m.in. osoby poddane kwarantannie lub izolacji, opiekujące się dziećmi w czasie zamknięcia placówek edukacyjnych i przedsiębiorcy.

Nowe numery telefonów:
22 290 87 01 - obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły
22 290 87 02 - obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców
22 290 87 03 - obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej
Konsultanci są dostępni pod tymi numerami od poniedziałku do piątku w godzinach 7 – 15.
Zakład przypomina, że równolegle działa także ogólnopolska linia telefoniczna pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach 7-18.
Po wybraniu „0”(połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
1 - pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
2 - renty i emerytury,
3 – zasiłki,
4 - informacje dla ubezpieczonych,
5 - informacje dla płatników,
7 - wsparcie dla przedsiębiorców,
9 - zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji.
Dodatkowo w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców można skorzystać z pomocy doradców ds. ulg i umorzeń pod bezpośrednimi numerami telefonów link.