Koronawirus. Dodatkowe numery telefonów i nowe linie tematyczne w ZUS

19 marca 2020

ZUS uruchomił trzy nowe linie tematyczne. Chodzi o porady dla świadczeniobiorców i przedsiębiorców związane z koronawirusem.Porad mogą zasięgnąć m.in. osoby poddane kwarantannie lub izolacji, opiekujące się dziećmi w czasie zamknięcia placówek edukacyjnych i przedsiębiorcy.

  zus   Nowe numery telefonów: 22 290 87 01 - obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły 22 290 87 02 - obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców 22 290 87 03 - obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej Konsultanci są dostępni pod tymi numerami od poniedziałku do piątku w godzinach 7 – 15. Zakład przypomina, że równolegle działa także ogólnopolska linia telefoniczna pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach 7-18. Po wybraniu „0”(połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy: 1 - pomoc techniczna i obsługa e-ZLA, 2 - renty i emerytury, 3 – zasiłki, 4 - informacje dla ubezpieczonych, 5 - informacje dla płatników, 7 - wsparcie dla przedsiębiorców, 9 - zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji. Dodatkowo w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców można skorzystać z pomocy doradców ds. ulg i umorzeń pod bezpośrednimi numerami telefonów link.
Tags