Korzyści influencer marketingu
Rola influencerów w marketingu stale rośnie, tak samo jak zaufanie do nich. Dzięki temu została opracowana nowa strategia marketingowa służąca zwiększaniu zasięgów i sprzedaży produktów lub narzędzi.
Influencer marketing opiera się na współpracy z influencerem, czyli wpływową osobą, która aktywnie prowadzi swój kanał w social mediach, np. na Facebooku, YouTube, TikToku, Twitterze, blogu itp. Influencera śledzą zwykle tysiące, a czasem nawet miliony odbiorców. Imponujące liczby, prawda? Zgodnie z badaniami prowadzonymi wśród konsumentów, blisko 90% z nich ufa influencerom na takiej samej zasadzie jak ufa znajomym przy wyborze produktów i kieruje się ich opinią. Na fali stale rosnącej popularności influencerów nie sposób jest zignorować ich wpływ na podejmowane konsumenckie decyzje. Warto zatem wziąć pod uwagę płynące korzyści influencer marketingu i podjąć współpracę i darmowe spiny za rejestrację bez depozytu 2022.
Korzyści influencer marketingu – poznaj zalety
- Korzyści influencer marketingu są bardzo dobrze widoczne. Należą do nich między innymi:
- wiedza branżowa;
- wpływ;
- zaangażowanie;
- zaufanie;
- wwielokanałowość;
- viralowość;
- aautentyczność;
- wysokie wyniki w stosunku do niskich kosztów współpracy;
- możliwość trafienia do pokolenia Z;
- dokładne dotarcie do docelowej grupy oraz wiele innych.
Korzyści influencer marketingu, czyli dlaczego warto podjąć współpracę
Autentyczność, zaufanie oraz wpływ to cechy wyróżniające dokładnego i profesjonalnego influencera. Osoba zajmuje się nie tylko prowadzeniem głównej kampanii, ale również reakcją na pojawiające się wpisy czytelników. Zdarzają się sytuację, że influencer przenosi niektóre cechy na całą markę. To właśnie dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór lidera opinii, ponieważ to jego wizerunek będzie utożsamiany z daną marką.
Z kolei bogata wiedza branżowa oraz umiejętność dotarcia do docelowej grupy, mają bezpośredni wpływ na wysokość sprzedawanych towarów lub usług. Miarodajny efekt marketingowy jest możliwy do uzyskania po odpowiednim przygotowaniu contentu oraz wyborze grupy odbiorców, którzy będą gotowi skorzystać z oferty.
Niski koszt współpracy w stosunku do osiąganych wyników i wielokanałowość pozwalają na maksymalizację zysku przy odpowiednim wysiłku włożonym w reklamę. Zachęcenie nastolatków do zakupu jest możliwe dzięki współpracy z ich idolami, którzy w sieci charakteryzują się aktywnością oraz oddaną grupą odbiorców. Do szerokiego rozpowszechnienia całej kampanii dochodzi w wyniku pozytywnych komentarzy odbiorców, co dodaje jej autentyczności, prestiżu oraz rozgłosu.
Pokaż konsumentom swój produkt w nowy sposób
Możliwości pokazania produktu przez influencerów tworzą nowe perspektywy. Nie będzie to zatem irytująca reklama w telewizji czy radio, a świeże spojrzenie wpływowego influencera, który przedstawi nowe, nieznane dotychczas zalety czy zastosowanie produktu. Korzyści influencer marketingu są pod tym względem ogromne, ponieważ możesz trafić do określonej grupy odbiorców – w podobnym wieku lub o podobnych zainteresowaniach.
Kolejna korzyść influencer marketingu – wiarygodność marki
Jak myślisz, jaka zasada odnośnie marki panuje w marketingu? Oczywiście – im Twoja marka jest bardziej autentyczna, tym jest bliższa klientowi, a więc z chęcią sięgnie po Twój produkt, jeśli influencer zareklamuje go w taki sposób, że przekona konsumenta do kupienia go. Współpracując z influencerami możesz liczyć na budowanie pozytywnego wizerunku. Korzyści influencer marketingu w tym aspekcie działają na wielu obszarach. Materialnie – przełożą się na zyski finansowe i wzrost sprzedaży. Natomiast ogromnym plusem, o którym należy również wspomnieć, jest to, że w przypadku kryzysu wizerunkowego marki, konsumenci, z którymi nawiązana jest bliska więź, szybciej wybaczą drobne błędy niż bez takiej reklamy. Twórca internetowy jest pośrednikiem między Twoją firmą a grupą odbiorczą i pomoże zbudować Ci przyjazny wizerunek.
Gdzie szukać influencera, aby odnieść korzyści influencer marketingu?
Bez wybrania odpowiedniego influencera Twoja strategia marketingowa jest skazana na klęskę. Wartości influencera nie mogą rozmijać się z wartościami Twojej firmy, bo wtedy przekaz będzie mało wiarygodny, a konsumenci szybko wyczują fałsz i zrezygnują z kupna. Przed wyborem influencera warto jest przeprowadzić dogłębny research. Przede wszystkim powinna to być osoba, której sposób komunikacji pasuje do grupy docelowej Twojej marki. Inne osoby przeglądają krótkie wideo wpływowej młodej influencerki na TikToku, a inne śledzą wpisy na Instagramie czy czytają blogi modowe dojrzałej influencerki. Przy wyborze staraj się również sprawdzić, czy nie wizerunek influencera nie jest naruszony poprzez jakieś skandale itp.
Artykuł sponsorowany