Kto będzie woził pasażerów na liniach „3”, „8” i „13”?

3 czerwca 2015

ITS Michalczewski z Radomia i Mobilis z Mościsk koło Warszawy chcą wozić pasażerów na trzech liniach autobusowych w mieście. MZDiK weryfikuje właśnie oferty złożone w przetargu na obsługę „trójki”, „ósemki” i „trzynastki”.

autobus_430_01   ITS Michalczewski zażądał za realizację zamówienia 92 mln 664 tys. zł, zaś Mobilis - 97 mln 297 tys. 200 zł. - Przy ocenie obu ofert będziemy brali pod uwagę nie tylko ich wartość, ale także rok produkcji autobusów. Jest to jedno z naszych największych i najbardziej skomplikowanych postępowań w tym roku. Oznacza to zatem, że dokładne sprawdzenie złożonych ofert pod względem formalnym, prawnym oraz rachunkowym wymaga wiele czasu. Okres, w którym obaj oferenci są związani ofertami, wynosi w tym przetargu 90 dni, począwszy od dnia ich złożenia - wyjaśnia rzecznik MZDiK Dariusz Dębski. Jak dodaje, trwa również analiza stawek obowiązujących w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacji w Radomiu w odniesieniu do wymogów przetargu, zwłaszcza pod kątem rodzaju taboru, jego wyposażenia oraz czasu trwania zamówienia. - Analizę tę przygotowuje dla nas firma Comper z Łodzi, opracowanie powinno być gotowe do końca czerwca. Jeśli okaże się, że wartość złożonych w przetargu ofert przekracza kwoty wynikające ze wspomnianej analizy, może zostać podjęta decyzja o powierzeniu obsługi linii 3, 8 i 13 podmiotowi wewnętrznemu, czyli MPK - podkreśla rzecznik. Wyłoniona w przetargu firma ma świadczyć usługi przewozowe w komunikacji miejskiej przez 10 lat. - Przewidujemy, że rocznie autobusy operatora będą musiały wykonać około 1 mln  368 tys. tzw. wozokilometrów, a w całym okresie trwania umowy - łącznie około 13 mln wozokilometrów - wylicza Dębski. Na liniach "3"," 8" i "13" mają jeździć 24 autobusy, które nowy operator kupi we własnym zakresie albo zapewni sobie możliwość używania takich pojazdów zawierając stosowne umowy cywilnoprawne. Muszą to być autobusy o długości minimum 11,5-m, z co najmniej 80 miejscami siedzącymi oraz stojącymi. Przynajmniej połowa pojazdów ma być zasilana sprężonym gazem CNG lub gazem LPG bądź powinna mieć napęd hybrydowy albo elektryczny. Wszystkie autobusy muszą być niskopodłogowe, z rampami umożliwiającymi przewóz osób na wózkach inwalidzkich, wyposażone w klimatyzację, kamery monitoringu, a także w kasowniki, tablice, komputery pokładowe i inne urządzenia składowe systemu Radomskiej Karty Miejskiej oraz Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Kolorystyka zewnętrzna nadwozia musi być zgodna z barwami obowiązującymi w radomskiej komunikacji miejskiej. (kat) --
Tags