Obrazy produkcji szwedzkiej, francuskiej, niemieckiej i południowokoreańskiej wyświetli w marcu Kino Dobrego Filmu w Resursie. Wszystkie ambitne, doskonale zrealizowane i warte obejrzenia. Seanse odbywają się w środy o godz. 12 i 18.

Jako pierwszą marcową (1 marca) projekcje zaplanowano „Szwedzką teoria miłości” w reż. Erika Gandiniego. Niesamowity, porywający dokument ukazujący współczesne konsekwencje wprowadzenia w Szwecji rozwiązań z manifesu partii socjalistycznej sprzed kilkudziesięciu lat. Film z udziałem wybitnego socjologa, prof. Zygmunta Baumana, który zmarł niedawno w wieku 92 lat. I swoiste pożegnanie filmowe z głównym teoretykiem postmodernizmu - ponowoczesności i płynnej nowoczesności.
8 marca to dzień na „Człowieka”w reż. Yanna Arthus-Bertranda. Zbudowana z wielu historii, opatrzona zachwycającymi obrazami Ziemi, epicka (choć dokumentalna) przypowieść o tym, kim jest człowiek, jakie są jego ciemne i jasne strony, i co tak naprawdę łączy nas wszystkich.
Film wyświetlany w ramach cyklu KDF "Drogowskazy", czyli produkcji podejmujących problematykę religijną i filozoficzną.
15 marca w repertuarze KDF znalazł się film „Fukushima, moja miłość”w reż. Doris Dörrie. Młoda Niemka wyjeżdża do Japonii, gdzie zostaje członkinią organizacji Clowns4Help, która stara się wnieść trochę radości w życie mieszkańców Fukushimy, dotkniętej trzęsieniem ziemi, tsunami i awarią elektrowni jądrowej.
Znakomity, nagrodzony w Berlinie film twórczyni "Hanami - kwiatu wiśni".
Jako kolejny (22 marca) zostanie pokazany „Praktykant”w reż. Boo Junfenga. Młody Aiman znajduje zatrudnienie w malezyjskim więzieniu o zaostrzonym rygorze. Jego zaangażowanie i sumienność zwracają uwagę Rahima, więziennego kata tuż przed emeryturą, który chce, by 28-latek został jego następcą...
Poruszająca międzynarodowa produkcja, w której moralna refleksja przeplata się
z kryminalną zagadką.
Ostatnie projekcje w marcu przypadają na 29 dzień tego miesiąca i obejmują „Służącą”w reż. Chan-wook Park.
Za namową oszusta główna bohaterka zatrudnia się jako służąca arystokratki, by pomóc mu ją w sobie rozkochać. Rewelacja filmowych festiwali, na których nieraz podkreślano spełnienie formalne i intelektualne tego niezwykłego, ważnego (i odważnego) filmu.
kat