Autobusy firmy Michalczewski będą wozić pasażerów komunikacji miejskiej linii 1, 2, 5, 6 i 26 przez kolejnych 10 lat. Przedsiębiorstwo, które także obecnie obsługuje wymienione trasy, wygrało przetarg ogłoszony przez Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji.

W przyszłym roku na ulice wyjedzie 28 fabrycznie nowych autobusów, wyposażonych m. in. w klimatyzację, monitoring, system Radomskiej Karty Miejskiej i System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.
Jak przypomina rzecznik MZDiK Dawid Puton. obecnemu operatorowi linii 1, 2, 5, 6 i 26, czyli firmie Michalczewski dziesięcioletnia umowa skończy się w lipcu 2018 roku, dlatego nowa procedura przetargowa zaczęła się już rok wcześniej przed tym terminem. - 2 października otworzyliśmy koperty złożone aż przez siedmiu oferentów. Wożeniem pasażerów w Radomiu były zainteresowane firmy z Radomia, Wrocławia, Torunia i Izabelina, a także konsorcja z Bełżyc i Świerklańca, Świętochłowic i Jaworzna oraz z Warszawy - wymienia rzecznik.
Jak się okazało, wszyscy oferenci startujący w przetargu proponowali identyczne terminy płatności, wynoszące od 26 do 30 dni. Najdroższa oferta opiewała na kwotę ponad 111 mln 200 tys. zł (6,49 zł za tzw. wozokilometr), natomiast najtańsza na ponad 88 mln 926 tys. zł (5,19 zł za wozokilometr). - Po dokładnym sprawdzeniu wszystkich obliczeń przetarg został rozstrzygnięty dzisiaj. Wygrała go radomska firma Michalczewski, obsługująca teraz tych pięć linii - informuje Puton.
Ze zwycięzcą przetargu umowa będzie podpisana na dziesięć lat. Nowy operator będzie wykonywać około 1 mln.670 tys. wozokilometrów rocznie (wozokilometr to 1000 m przejechanych przez jeden autobus). Będzie też zobowiązany do kupienia 28 fabrycznie nowych autobusów 12-metrowych. - 26 sztuk potrzebne jest maksymalnie do obsługi linii miejskich 1, 2, 5, 6 i 26, lecz oprócz nich muszą być jeszcze dwa pojazdy rezerwowe na wypadek awarii któregoś z tych 26 podstawowych. Zwycięzca będzie mógł oczywiście kupić więcej niż wymagane dwa pojazdy rezerwowe, jeżeli uzna to za potrzebne. Wszystkie nowe autobusy muszą oczywiście być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, czyli niskopodłogowe. Muszą też być wyposażone w klimatyzację, monitoring, ładowarki USB i tzw. ciepły guzik, a ponadto w kasowniki w ramach systemu Radomskiej Karty Miejskiej i System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (czyli m.in. monitory, wyświetlacze i głosowe zapowiedzi przystanków). Co istotne - kierowcy zatrudnieni u nowego operatora będą wykonywać swoje obowiązki w oparciu o umowę o pracę - wyjaśnia rzecznik MZDiK.
Pierwsze cztery nowe autobusy wyjadą na radomskie ulice 1 sierpnia 2018 roku. Dziesięć dni później wykonawca ma realizować przewozy już siedemnastoma autobusami, a od 21 sierpnia 2018 roku ma być już komplet - 26 autobusów.
kat, bdb
.