Miesiąc opóźnienia przy budowie obwodnicy południowej

3 sierpnia 2014

Wkrótce gotowe będzie połączenie obwodnicy południowej z "siódemką". Roboty mostowe trwają przy kładce dla pieszych na wysokości ul. Witkacego.  MZDiK przedstawia kolejną relację z placu budowy obwodnicy nie ukrywając, że jej oddanie do użytku może się opóźnić.



 

Montaż ekranów akustycznych na pierwszym etapie obwodnicy- Rondo turbinowe wybudowane u zbiegu obwodnicy z "siódemką" budzi u kierowców spore zaciekawienie. Na środku ronda znajduje się bowiem spory zbiornik retencyjny, widoczny doskonale z pobliskiego wiaduktu nad torami kolejowymi. Wokół tego zbiornika są już zainstalowane bariery energochłonne - informuje rzecznik MZDiK Dariusz Dębski.

Trwa też gruntowna przebudowa drogi nr 7. na wysokości ronda.  -Z ruchu wyłączony jest wschodni pas drogi. Nasz wykonawca zerwał z niego starą nawierzchnię, ułożył nową podbudowę i lada chwila przystąpi do układania masy bitumicznej. Jednocześnie na drodze zjazdowej z wiaduktu, którą docelowo wszystkie pojazdy jadące od strony Krakowa będą zjeżdżały do tego ronda, trwa montaż ekranów akustycznych. Ruch na "siódemce" w kierunku Radomia odbywa się obecnie drugim, nieprzebudowanym jeszcze pasem, natomiast jadący w kierunku Krakowa są kierowani na drogę odbarczającą, którą wybudowaliśmy na wysokości ronda, po zachodniej stronie trasy - precyzuje rzecznik. Następpnie wykonawca przejdzie z robotami na drugi pas "siódemki" i wówczas kierowcy jadący w stronę Radomia będą już korzystali z jezdni biegnącej wokół nowego ronda. Ruch na południe kraju będzie odbywał się do zakończenia robót bez zmian.

2014/08/040814obwodnica03.jpgDębski relacjonuje: - Kilka kilometrów dalej, w rejonie projektowanego ronda u zbiegu z ul. Wierzbicką trwają intensywne roboty ziemne, mocno zaawansowane są także prace przy budowie ronda z Warsztatową.. Nadal trwa budowa przepustu pod pobliskimi torami kolejowymi. Będzie on służył pieszym i rowerzystom, poprowadzony zostanie nim także Potok Malczewski, którego koryto w związku z budową trasy zostało skorygowane i przesunięte nieco na północ od obwodnicy.

Największy problem na budowie to naprawa źle zaprojektowanej, a więc i wykonanej, kładki dla pieszych na wysokości ul. Witkacego.

 

center - Mostowcy pracują obecnie przy budowie pochylni od strony Prędocinka. Gotowe są wszystkie podpory, kończy się układanie szalunków pod pomost. Po odpowiednim zabezpieczeniu pochylni zbudowanej od strony ul. Witkacego wykonawca przystąpił do jej demontażu. Pochylnia jest cięta piłą diamentową, potem będzie rozbierana - wjaśnia Dębski. Przypomina, że w trakcie budowy tej pochylni okazało się, że nie jest ona wystarczająco stabilna.

 

- Koszty budowy nowego podjazdu pokryje w całości firma projektowa, która przyznała się do popełnienia błędu i opracowała stosowny program naprawczy. Jego wdrożenie może spowodować wydłużenie robót na obwodnicy o miesiąc - nie ukrywa rzecznik MZDiK.

Przebudowa drogi krajowej nr 7  na wysokości ronda u zbiegu z obwodnicąNa odcinku obwodnicy między aleją Grzecznarowskiego a Wyścigową jeden z podwykonawców montuje betonowe płyty ekranów akustycznych. Od strony zabudowań będą one jeszcze dodatkowo malowane.

 

(kat)

 

Fot.: MZDiK