Młodzi znaleźli ducha

18 października 2009
Nie tylko eksperci z firmy opracowującej strategię marki Radomia szukali specyficznego wyróżnika miasta. Z aparatem fotograficznym tropili go młodzi radomianie. Nam najbardziej podobało się zdjęcie Damiana

Demo Effective Launching, która zajmuje się tworzeniem strategii, ogłosiła konkurs "Młodzi duchem szukają ducha miasta". Uczestnicy mieli za zadanie zrobić zdjęcie lub przygotować etiudę filmową. Laureatów zaproszono do Urzędu Miejskiego na konferencję, podczas której omawiano wyniki badań socjologicznych.

Natalia Pięta, uczennica klasy maturalnej z "Kochanowskiego" zajęła trzecie miejsce. - Pokazałam trzy sfery życia czlowieka: pracę, rozrywkę, sport, czyli to, co czyni życie bardziej bogatym. Chciałabym, by tak właśnie ludzie widzieli Radom, by go tak kojarzyli. Uważam, że miasto zmienia się, że ludzie zechcą tu pracować i mieszkać - opowiada Natalia.

Zdjęcie Daniela Maciąga (II  miejsce, trzecia klasa "Chałubińskiego") pokazuje odbicie ul. Żeromskiego we wstecznym lustesrku roweru. Fotografia jest kolorowa, wszystko wokół czarno-białe. - Chciałem podkreślić, że radomianie sa ambitni, kreatywni, uśmiechnięci. Że powinni być dumni ze swojego miasta - prezentuje ideę swojej pracy Damian.

Fotografia Marcina Sobakiewicza (III rok studiów na turystyce) zajęła w konkursie I miejsce. - To las dźwigów, dowód na to, że - Radom się buduje i rozbudowuje - tłumaczy laureat.

Wszyscy podkreślają: Radom jest ładny, tylko trzeba to dostrzec. Wiemy, że radomianie uważają, że miasto jest zaniedbane i brudne. - A jednak są takie perełki, które warto pokazyw ać -przekonuje Damian.

(bdb) 

Zobacz: Radom to biała kartą