Modernizacja linii kolejowej do Warszawy w strategii

13 stycznia 2014
Projekt prac na linii kolejowej nr 8 na odcinku Warka – Radom znalazł się w Strategii Rozwoju Transportu – ważnym dokumencie wyznaczającym priorytety inwestycyjne kraju do 2020 r. - informuje biuro prasowe urzędu marszałkowskiego.



 

Kiedy szybciej do Warszawy? – Fakt, że ta inwestycja znalazła się w dokumencie implementacyjnym, pokazuje, jak jest ważna dla Radomia, dla Mazowsza, ale i dla kraju. Teraz istotne są opinie samorządowców i mieszkańców, dlatego zachęcam wszystkich zainteresowanych do aktywnego udziału w konsultacjach prowadzonych przez ministerstwo. To ważne, by wzmocnić pozycję tych inwestycji – apeluje wicemarszałek Mazowsza Leszek Ruszczyk.

- Dokument Implementacyjny do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.) przygotowywany przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju to jeden z najważniejszych dokumentów dotyczących priorytetów inwestycyjnych kraju. Umieszczenie danej inwestycji w tym dokumencie daje szansę na jej realizację – czy to w oparciu o środki krajowe, czy też unijne - wyjaśnia rzeczniczka marszałka Marta Milewska.

Przypomnijmy: modernizacja linii kolejowej nr 8 była jedną z inwestycji, o które wnioskował do rządu samorząd województwa mazowieckiego i o przebudowę której zabiega od lat miasto. Obecnie na niektórych odcinkach maksymalna prędkość jazdy pociągów została obniżona do 40-80 km/godz. Poza tym występują liczne ograniczenia prędkości do 20 km/godz. (w rejonie przejazdów kolejowych). Tymczasem z Radomia do Warszawy, głównie do pracy codziennie dojeżdżają setki mieszkańców miasta.

Modernizacja linii umożliwi jazdę pociągów pasażerskich z taborem klasycznym z prędkością 140 - 160 km/godz. Ale aby ruch odbywał się na tej trasie płynnie, niezwykle ważne jest dobudowanie drugiego toru.  

- Z wnioskowanych przez samorząd województwa inwestycji drogowych w Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. znalazły się także budowa drogi ekspresowej S12 i obwodnicy Radomia. „Ekspresówka” S12 została ujęta w ramach dwóch projektów – odcinek od granicy województwa łódzkiego do Radomia i jako drugi od Radomia do granicy z województwem lubelskim. Jest to inwestycja ważna z punktu widzenia całego kraju, bo ma być ułatwieniem w poruszaniu się z centrum na wschód, w kierunku granicy polsko-ukraińskiej - dodaje Milewska.

Swoje uwagi i wnioski do sokumentu można składać do 5 lutego drogą elektroniczną – wypełniając on-line ankiety na stronie: http://www.srt-2020.pl/#!skadanie-uwag-i-wnioskw/cb3y lub przesyłając uwagi (ewentualnie wypełnioną ankietę na jeden z dwóch adresów e-mail: projekt.dokumentu.DI@srt2020.pl, wplyw.srodowisko.DI@srt2020.pl. Można również wysyłać je na adres pocztowy: WS Atkins-Polska Sp. z o.o., ul. Zwycięstwa 10 (44-100), Gliwice (z dopiskiem "konsultacje społeczne").

 

(kat)