To nie atak zimy, a brak dobrego zasilania z sieci zewnętrznej spowodowały zmiany w kursowaniu pociągów, ich opóźnienia i kłopoty pasażerów na linii Warszawa – Radom – zapewniają PKP Polskie Linie Kolejowe.

- Na trasie Warszawa – Radom, miedzy przystankami Kruszyna a Strzyżyna, dwa pociągi sieciowe pracują nad przywróceniem sprawności sieci trakcyjnej, która została uszkodzona przez linię wysokiego napięcia. Pociągi dalekobieżne kierowane są trasą zmienioną. Przewoźnik Koleje Mazowieckie wprowadził zastępcza komunikację autobusową - informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK. Jak zapewnia "zarządca sieci utrzymuje bezpośredni kontakt z przewoźnikami, w celu zapewnienia pasażerom jak najlepszej komunikacji. Pasażerowie są informowani o zmianach na stacjach i przystankach".
Jakubowski zapewnia, że PKP PL są bardzo dobrze przygotowane na zimowe warunki. - Nasze służby techniczne przez całą dobę czuwają nad sprawnym prowadzeniem ruchu pociągów. Blisko 17,8 tys. rozjazdów wyposażono w urządzenia elektrycznego ogrzewania, aby zabezpieczyć je przed przymarzaniem. Sieć trakcyjna zabezpieczana jest przed oblodzeniem. W tym roku ponad 2400 km przewodów jezdnych posmarowanych będzie specjalnym środkiem zmniejszającym przyczepność lodu. Do usuwania awarii w sieci trakcyjnej przygotowano 66 pociągów pogotowia sieciowego, które wyposażono w specjalne urządzenia do odladzania. PLK wykorzystują również dodatkowe lokomotywy spalinowe do ściągania uszkodzonego taboru - wymienia Karol Jakubowski.
kat