Nasza droga marka

25 czerwca 2009
Krakowska agencja Demo Effective Launching przygotuje dla Radomia markę. Dostanie za to 399 916 zł. Na razie nieznane są bliższe szczegóły rozstrzygniętego przez miasto przetargu. Do budowania marki prezydent zachęca wszystkich mieszkańców

Magistrat planuje uchylić rąbka dobrze strzeżonej do tej pory tajemnicy około 8 lipca, kiedy uprawomocni się postępowanie przetragowe. Członkowie komisji, która wyłoniła firmę postanowili nie udzielać żadnych informacji na temat dokonanego wyboru i pozostałych, odrzuconych ofert.

Jak można przeczytać na stronie miasta: "W postępowaniu przetargowym na opracowanie dokumentu "Strategia i zarządzanie Marką Miasta Radomia" została wyłoniona najkorzystniejsza oferta". Komunikat podkresla też, że członkowie komisji przetargowej: "stanęli przed trudnym wyborem, bowiem zarówno w ich opinii, jak i zdaniem biegłych (...) wszystkie oferty stały na równym, bardzo wysokim poziomie merytorycznym. Wszystkie też w pełni odpowiadały dość wymagającym założeniom specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Ostatecznie wybór padł na ofertę Demo Effective Lauching i jak się okazało, był jednogłośny".

Zwycięzca będzie miał na opracowanie marki cztery miesiące od daty podpisania umowy z gminą.

Marka to nazwa, symbol, termin, wzór, znak graficzny lub ich kombinacja stworzona w celu oznaczenia i odróżnienia dóbr lub usług od innych produktów konkurencyjnych.

Może składać się z części werbalnej (nazwy) i niewerbalnej (symbolu, logo). Komponując werbalną część marki można używać słów, które mają na celu wywołanie skojarzeń, nazwy miast, krajów i regionów, nazwy zwierząt, symbolizujące przyrodę. Nazwy mogą pochodzić z historii, z dzieł literackich i muzycznych. Marka może się składać z kombinacji literowych lub cyfrowo-literowych. Marka lub część marki objęta ochroną prawną staje się znakiem towarowym. (za: http://mfiles.pl/pl/index.php/Marka)

(bdb)