Masz coś do załatwienia w magistracie i martwisz się, że nie masz czasu, albo że będziesz stał w kolejkach? Niepotrzebnie, bo wiele spraw załatwisz przez internet. Z takiej możliwości radomianie skorzystali już ponad tysiąc razy.

Bez wychodzenia z domu można zarezerwować w Urzędzie Miejskim wizytę, kierować do urzędu pisma, a także regulować należności wobec gminy. Wszystko to dzięki portalowi ibom.radom.pl, który w czerwcu został uruchomiony w ramach projektu „Nowoczesne e-usługi dla mieszkańców Radomia”. Umożliwia on interesantom magistratu korzystanie z wybranych usług drogą elektroniczną. Za jego pośrednictwem można też zapisywać się na zajęcia prowadzone przez cztery placówki kultury.
– Internetowe Biuro Obsługi Mieszkańca działa i zachęcamy wszystkich do korzystania z tego udogodnienia. Na razie największym zainteresowaniem cieszy się system kolejkowy, który daje możliwość zapisywania się na wizytę m.in. w wydziale komunikacji. W ten sposób można np. zarejestrować samochód bez konieczności czekania w kolejce. System daje jednak znacznie więcej możliwości. Warto założyć sobie profil zaufany, który umożliwi korzystanie ze wszystkich funkcji, łącznie z regulowaniem należności, w tym płaceniem podatku od nieruchomości – wyjaśnia sekretarz miasta Michał Michalski.
Warunkiem korzystania z platformy jest zalogowanie się do portalu poprzez profil zaufany lub certyfikat kwalifikowany.
Projekt „Nowoczesne e-usługi dla mieszkańców Radomia” współfinansowany jest w 80 proc. przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.
kat