Nie do Paryża, ale z Paryża do Radomia. Co kombinuje LOT?
Tzw. zwielokrotniona rotacja W. to sposób w jaki LOT zamierza latać do i z Radomia. Umożliwi ona przewoźnikowi realizację rejsów z Sadkowa bez przebazowania samolotu z Lotniska Chopina. O ciekawej kombinacji poinformował, powołując się na słowa Michała Fijoła, członka zarządu PLL LOT ds. handlowych, portal rynek-lotniczy.pl.
Przypomnijmy: do tej pory w siatce połączeń LOT-u z radomskiego portu znajdują się Kopenhaga, Paryż i Rzym, które zostały ogłoszone w sierpniu ubiegłego roku oraz Preweza w Grecji i Tirana w Albanii, o których dowiedzieliśmy się w zeszłym tygodniu - Do obsługi tych lotów LOT zrezygnował z realizacji w wysokim sezonie piątkowych i niedzielnych lotów do Kopenhagi. Od momentu, kiedy zainaugurowane zostaną rejsy do Albanii i Grecji z Radomia, do duńskiej stolicy będzie można polecieć tylko raz w tygodniu, we wtorki - ujawnia portal.
Najpierw lot z Paryża do Radomia
Narodowy przewoźnik zainauguruje loty rejsem do Radomia z Paryża-Charles de Gaulle, który odbędzie się 27 kwietnia. Samolot wystartuje z Paryża o godz. 19.45, a w Sadkowie wyląduje po 2 godz. i 15 minutach lotu, o godz. 22. "Paryskie lotnisko jest dla obsługi lotów do i z Radomia kluczowe, gdyż jest portem początkowym realizacji bardzo długiej i złożonej z ośmiu rektorów, zwielokrotnionej rotacji W" - zaznacza lotniczy portal. Po dokonanej przez niego analizie systemu rezerwacyjnego wiadomo, w jaki sposób LOT zamierza realizować loty do i z Radomia. Stworzył on mianowicie następującą rotację: Warszawa – Paryż-CDG – Radom – Kopenhaga – Radom – Rzym - Fiumicino – Radom – Paryż-CDG – Warszawa.
Od połowy czerwca, kiedy wystartują nowo ogłoszone dwa kierunki, Kopenhaga w powyższej rotacji zostanie zastąpiona przez Prewezę oraz Tiranę. Godziny realizacji lotów do tych miast pokrywają się z pierwotnie zaplanowanym rozkładem rejsów do Danii. LOT do obsługi rejsów z radomskiego portu przeznaczył Boeinga 737-800, który na pokład może zabrać 168 (dwuklasowa konfiguracja) lub 186 pasażerów.
Bez przebazowania i ponoszenia kosztów
Z analizy portalu rynek-lotniczy.pl wynika, że pierwszym sektorem, jaki pokona B737NG będzie Warszawa – Paryż-CDG. Polski przewoźnik, aby móc zrealizować rejsy do Radomia bez przebazowania samolotu bez pasażerów, a co za tym idzie, ponoszenia zbędnych kosztów, usunął z systemu wieczorne loty powrotne na Lotnisko Chopina. W miejsce takich lotów pojawiły się loty do Radomia. Samolot po zrealizowaniu sektora Paryż-CDG – Radom spędzi noc na płycie postojowej radomskiego portu. Następnego dnia, o godz. 07.50, B737-800 poleci z pasażerami do Kopenhagi. Lądowanie rejsu powrotnego z duńskiej stolicy w Sadkowie przewidziano o godz. 12. Po 90 minutach postoju, o godz. 13.30, samolot wyruszy w drogę do Rzymu. Lądowanie w porcie Fiumicino zaplanowano na godz. 15.40. O 16.40 odbywać się będą wyloty rejsów z włoskiej stolicy. Po dwóch godzinach i 10 minutach rejsu zaplanowano lądowania Boeinga w Radomiu.
O godz. 20.15 LOT zaplanował wyloty do Paryża. Będzie to przedostatni sektor jaki wykona samolot wraz z załogą przed powrotem do macierzystej bazy przewoźnika, która znajduje się na warszawskim Lotnisku Chopina. Przylot na główne paryskie lotnisko linie przewidziały po dwóch godzinach i 30 minutach lotu. Wczesnym rankiem kolejnego dnia B737-800NG wykona ostatni lot w ramach 8-sektorowej rotacji, która została specjalnie stworzona, aby móc wykonać loty do i z Radomia. Wylot rejsu „LO334” odbywać się będzie o stałej dla tej trasy porze, godz. 7.05. Lądowanie w porcie im. Fryderyka Chopina odbywać się będzie o godz. 9.20.
Źródło: Rynek-lotniczy.pl