Obrazowania z portretem
Radom od 1994 roku stanowi jedyne miejsce w kraju, w którym cyklicznie prezentuje się współczesną sztukę autoportretową. - Z każdym razem tradycyjnie prezentuje się czołówka polskiego autoportretu o wielopokoleniowym przekroju, a wystawa odzwierciedla aktualne trendy panujące we współczesnej sztuce polskiej - mówi jeden z komisarzy triennale artysta plastyk Janausz Popławski. - Impreza ma stałe miejsce wśród znaczących, cyklicznych zdarzeń artystycznych o charakterze ogólnopolskim.
Równolegle z wystawą główną zobaczyć będzie można prace laureatów poprzedniego Triennale z 2003 r. - Marka Szarego, Karola Wieczorka i Teresy Adamowskiej, a także prace 17 artystów, jurorów dotychczasowych pięciu edycji Triennale Autoportretu. Prace nieżyjących, Janusza Przybylskiego i Zbysława Marka Maciejewskiego pochodzić będące zbiorów MSW, podobnie jak obrazy Krzysztofa Jackowskiego. - Z pewnością ozdobą tego zestawu będą prace trzech wielki dam polskiej sztuki: Barbary Szubińskiej, Natalii Lach-Lachowicz (Natalii LL) i Marii Anto, znanych polskich grafików Ryszarda Gieryszewskiego, Maksymiliana Snocha, Tadeusza Michała Siary, Stanisława Bałdygi i Leszka Kiljańskiego wylicza Popławski. - Będą też prace Franciszka Maśluszczaka, znanych krakowianek Małgorzaty Hołówki, Magdaleny Hoffmann oraz radomskich artystów Wiesława Jelonka, Jana Andrzeja Jasińskiego, w tym także moje.
Wystawa "Obrazowania": rysunek, malarstwo, grafika, fotografia na początek nowego wieku, (Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej "Elektrownia") to prezentacja 80 artystów reprezentujących różne ośrodki artystyczne w Polsce, także mieszkających za granicą.
W większości są to uczestnicy poprzednich wystaw polskiego rysunku współczesnego urządzanych w Radomiu. Wielu z nich przekazało swoje prace w darze Muzeum Sztuki Współczesnej, przyczyniając się do stworzenia imponującej kolekcji sztuki współczesnej w radomskiej placówce. Wystawa zostanie zaprezentowana w Mazowieckim Centrum Sztuki Współczesnej "Elektrownia" w dwóch wariantach: oryginały, oprawione za szybami, zostaną pokazane w dawnej sali konferencyjnej, zaś ich powiększone wydruki komputerowe na folii - w przestrzeni starej elektrowni.