Po spotkaniu prezydenta z wicepremier Bieńkowską: Finał budowy linii kolejowej dopiero w 2020 r.?

1 lipca 2014
O budowie linii kolejowej do Warszawy, obwodnicy zachodniej Radomia i drogi ekspresowej S12 rozmawial prezydent Andrzej Kosztowniak z wicepremier Elżbietą Bieńkowską. Dobrych wiadomości jest niewiele.



 

Najbardziej pesymistyczne wieści dotyczą budowy trasy kolejowej do stolicyDo spotkania doszło w Warszawie, choć to prezydent zapraszał wcześniej minister infrastruktury i rozwoju regionalnego do Radomia, ponieważ był zaniepokojony informacjami o opóźnieniach w realizacji kluczowych dla miasta inwestycji.

Jak informuje biuro prasowe magistartu, na spotkaniu w miniony czwartek obecni byli także przedstawiciele PKP odpowiedzialni za inwestycje. Prezydent Andrzej Kosztowniak rozmawiał z minister Elżbietę Bieńkowską o przyczynach opóźnień realizacji linii kolejowej nr 8 Warszawa – Warka – Radom, obwodnicy zachodniej Radomia w ciągu drogi E7 oraz drogi ekspresowej S12. - Prezydent zwrócił uwagę, na pogłębiające się dysproporcje w rozwoju województw - zaznacza komunikat z urzędu miasta.

Najlepsza wiadomość jest taka: jeszcze w lipcu rozpocznie się budowa jednego z odcinków trasy S7.  

 - Pani premier obiecała, że przyjrzy się też wnikliwe postępom prac nad naszymi projektami. Sam fakt, że tak ważna osoba w rządzie poświęca nam tak dużo czasu, bo ponad półtorej, świadczy o poważnym podejściu do nas i naszych problemów – mówi prezydent Kosztowniak.

Na spotkaniu poruszono także temat budowy drogi ekspresowej S12 wschód – zachód w pożądanym przez miasto przebiegu. Z nieznanych przyczyn prace planistyczne zostały wstrzymane. Minister Bieńkowska obiecała przyjrzeć się sprawie. Uzgodniono także konieczność spotkania z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Najgorsze wieści dotyczą natomiast budowy linii kolejowej Warszawa – Radom. Jak poinformował obecny na spotkaniu przedstawiciel PKP, na odcinku Warka – Radom potrzebne będzie przeprowadzenie prac projektowych praktycznie od nowa. - To dla nas smutna wiadomość. Od 2007r. słyszymy od polityków i instytucji kolejowych o kolejnych datach oddania linii. 2012, 2013, 2014, 2015, 2018 i wreszcie 2019. Tymczasem teraz dowiadujemy się, że odcinek z Warki do Radomia trzeba zaprojektować od nowa. Zaprojektować. A gdzie sama budowa? Jak dobrze pójdzie, a jak wiemy z tak poważnymi inwestycjami bywa różnie, to być może udałoby się remont trasy kolejowej nr 8 zakończyć w 2020 r. Myślę, że to wersja optymistyczna – kwituje prezydent.

 

(kat)