Pociąg do Drzewicy zostaje

Decyzja władz samorządowych jest właśnie taka, mimo że - jak podkreśla rzeczniczka zarządu Mazowsza Marta Milewska, coraz więcej kosztuje dostęp do torów, wzrosła także cena energii elektrycznej.
Zarząd województwa będzie jednak obserwował ilu pasażerów i z jakich miejscowości korzysta z pociągów KM. - W precyzyjnym określeniu tzw. potoków podróżnych pomogą badania marketingowe, które w pociągach Kolei Mazowieckich wykona zewnętrzna firma. Zostanie ona w najbliższym czasie wyłoniona w przetargu na zlecenie urzędu marszałkowskiego - informuje rzeczniczka.
Badania będą dotyczyć potoków podróżnych we wszystkich pociągach uruchamianych przez KM i dofinansowywanych przez samorząd. Pozwolą one również określić trasy przejazdu pasażerów oraz to jakie bilety kupują – jednorazowe czy okresowe, normalne czy ulgowe. Firma przeprowadzi też ankiety wśród pasażerów dotyczące preferencji podróżowania. - Dzięki temu możliwe będzie dostosowanie rozkładu jazdy do potrzeb pasażerów. Na podstawie wyników badań opracowany zostanie nowy rozkład jazdy pociągów w roku 2010/2011 oraz ewentualne korekty jeszcze w bieżącym roku - informuje Milewska.
– Te badania dadzą nam rzeczywisty obraz obciążenia poszczególnych tras oraz wskażą obszary, które wymagają poprawy. Zawieszenie przez przewoźnika niektórych połączeń mogłoby skutkować powstaniem białych plam na mapie komunikacyjnej Mazowsza, a do tego nie chcemy dopuścić – dodaje członek zarządu województwa mazowieckiego Piotr Szprendałowicz.
Zarząd Mazowsza podjął też decyzję o zwiększeniu dotacji do Kolei Mazowieckich, ale ostateczne decyzje w tej sprawie podejmą radni.
Przypomnijmy, że połączenie kolejowe z Radomia do Drzewicy zostało przywrócone m.in. po naciskach społecznych, ale - zadniem Kolei Mazowieckich - ciągle jest nierentowne.
(bdb)