Poseł Frysztak: dawna „siódemka” jest już drogą wojewódzką. Skąd wziąć pieniądze na jej remont?

28 stycznia 2020

Dawna „siódemka” w granicach miasta nie jest już drogą krajową – wynika z odpowiedzi na interpelację posła Konrada Frysztaka (PO). Parlamentarzysta pyta – przypominając obietnice wiceministra Wojciecha Skurkiewicza, kto zapłaci za jej modernizację?

 
Konrad Fryszak interesował się "siódemką" w granicach miasta jeszcze jako wiceprezydent Radomia

Konrad Fryszak ( środku) interesował się "siódemką" w granicach miasta jeszcze jako wiceprezydent Radomia

  W swojej interpelacji Konrad Frysztak pytał o przebudowę dawnej drogi krajowej nr 7, czyli ulic: Warszawskiej, Czarnieckiego i Kieleckiej.  - W odpowiedzi Ministerstwo Infrastruktury poinformowało mnie, że droga jest już zdeklasyfikowana, ale dotychczas - dowiedziałem się - żadna z instytucji, czy to wojewódzkich czy miejskich nie otrzymała stosownej dokumentacji i decyzji, która by na to wskazywała - mówi parlamentarzysta. W kampanii wyborczej do samorządu w 2018 roku Wojciech Skurkiewicz, ówczesny kandydat na prezydenta i wiceminister obrony narodowej zapewniał, że GDDKiA ma 20 mln zł na modernizację starej "siódemki" w granicach Radomia. - Pytałem w swojej interpelacji o pierwszą, podstawową rzecz: czy minister Skurkiewicz spotkał się w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, czy spotkał się z ministrem - wyjaśnia poseł. Przypomina, że jeszcze jako wiceprezydent Radomia otrzymał odpowiedź od GDDKiA, która już w lipcu 2018 roku mówiła, że nie jest stroną, która mogłaby takie środki przekazać. - Dziś dostałem z Ministerstwa Infrastruktury bardzo lakoniczna odpowiedź, z której wynika, że o pieniądze możemy się starać albo z subwencji albo z funduszu dróg samorządowych. I w każdym zdaniu pominięto informację na temat ewentualnego spotkania z wiceministrem Skurkiewiczem.To pokazuje jedno: z wiceministrem Skurkiewiczem nikt się nie liczy, nikt nie liczy się z reprezentowanym przez niego stanowiskiem, nikt również nie liczy się wśród kolegów z rządu Prawa i Sprawiedliwości - uważa poseł Frysztak. Zdaniem posła PO, przebudowa drogi krajowej nr 7 jest bardzo ważna, również z tego względu, że będzie stanowiła naturalne połączenie z lotniskiem i  alternatywę dla zachodniej obwodnicy Radomia w ciągu ekspresowej "siódemki". - Dlatego wystąpiłem do ministra infrastruktury z zapytaniem poselskim i dołączyłem do niego - za pośrednictwem specjalnej platformy elektronicznej- zaproszenie do wszystkich parlamentarzystów ziemi radomskiej z prośbą, aby razem ze mną podpisali się pod tym zapytaniem. A w nim - pod wyznaczeniem terminu z parlamentarzystami, aby mówić o tym, jaki będzie miała przebieg droga krajowa nr 9 po przebudowie, po oddaniu do użytku obwodnicy zachodniej w jej śladzie, bo wiemy, że drogi krajowe nie mogą zaczynać się w oderwaniu od innych dróg krajowych - wyjaśnia Frysztak. Pod zapytaniem i prośbą o spotkanie z ministrem Andrzejem Adamczykiem podpisali się jedynie posłowie Joanna Kluzik-Rostkowska (PO) i Mirosław Maliszewski (PSL); sześciu posłów PiS tego nie zrobiło. Zdaniem Konrada Frysztaka, skoro "siódemka" jest zdeklasyfikowana do rangi drogi wojewódzkiej, to - idąc tym tokiem myślenia - Żółkiewskiego już nie jest drogą krajową nr 9, a także remontowana Wojska Polskiego również nie będzie drogą krajową, bądź już nią nie jest. - To będzie prawdopodobnie jedyne lotnisko, w pobliżu którego nie będzie przebiegać żadna droga krajowa. To farsa - twierdzi poseł PO. bdb
Tags