Pozycjonowanie lokalne w Radomiu – co powinieneś o nim wiedzieć?

18 marca 2021

Obecna sytuacja związana z pandemią COVID-19 wpłynęła na wszystkich przedsiębiorców. W dużym stopniu ucierpieli ci, którzy prowadzą biznesy lokalne. Jeśli należysz do takiej grupy, jak możesz znaleźć więcej klientów, aby wspomóc swoją działalność?

 

 

Dokładnie w tym pomoże Ci lokalne SEO. Z tego artykułu dowiesz się, na czym ono polega i dlaczego warto się na nie zdecydować.

Pozycjonowanie lokalne – podstawowe informacje

Pozycjonowanie stron w Eactive znane także jako SEO, odnosi się do wszelkich działań, których celem jest zapewnienie danej stronie jak najlepszej widoczności w wynikach wyszukiwania na określone frazy kluczowe. Praktyka ta obejmuje m.in. optymalizację pod odpowiednie słowa kluczowe, usprawnianie nawigacji oraz zdobywanie jakościowych linków.

Lokalne SEO skupia się z kolei na ulepszaniu rankingu witryny ze szczególnym uwzględnieniem słów kluczowych, które określają jednocześnie konkretną lokalizację.

Weźmy dla przykładu frazę „księgowość”. Jeśli wpiszemy ją w tej formie w Google, wyniki wyszukiwania zwrócą definicje pojęcia, usługi dużych biur rachunkowych lub programy, które pomagają samodzielnie się nią zająć.

Trudno jest wybić się na takie zapytanie. Jeśli zależy Ci zatem konkretnie na pozycjonowaniu lokalnym strony w Radomiu, bardziej powinny Cię interesować frazy typu „księgowość Radom” lub „biuro rachunkowe w Radomiu”. Zdobywanie wysokich pozycji właśnie na takie zapytania jest celem pozycjonowania lokalnego strony w Google.

Dlaczego pozycjonować stronę lokalnie w Google?

Jeśli zdecydujesz się pozycjonować stronę internetową w Radomiu, odniesiesz z tego wiele korzyści:

  • Większa widoczność

Lokalne SEO zapewni większą widoczność w wynikach wyszukiwania. Co najważniejsze, znajdą Cię dzięki temu ci ludzie, którzy naprawdę chcą i mogą skorzystać z Twojej oferty.

  • Ruch zdobyty w maksymalnie optymalny sposób

Jeśli nie inwestujesz w pozycjonowanie regionalne, tracisz na tym sporo ruchu, który można zdobyć w stosunkowo łatwy sposób. Jak wspomniano wcześniej, ogólne frazy typu „księgowość” są bardzo konkurencyjne, a wypozycjonowanie się na nie jest kosztowne i czasochłonne.

Jeśli jednak wybierzesz niszowe zapytania specjalnie pod pozycjonowanie w Radomiu, zwiększysz swoje szanse na powodzenie.

  • Powracający i nowi klienci

Jeśli skupisz działania marketingowe na klientach, którym jest akurat blisko do Twojego biznesu, będziesz mógł zyskać ich na stałe.

Pomyśl także o osobach, które nie mieszkają w Twojej okolicy, ale akurat są przejazdem i być może szukają noclegu lub chcieliby coś na obiad. Jeśli uda Ci się ich jak najszybciej zdobyć poprzez zaplanowane pozycjonowanie lokalne, zapewne wrócą do Ciebie, jeśli jeszcze raz nadarzy się im okazja.

Jakie znaczenie ma NAP w pozycjonowaniu lokalnym?

NAP to skrót od Name, Address, Phone Number, czyli nazwa firmy/imię i nazwisko jej właściciela, adres oraz numer telefonu. Takie podstawowe dane pozwalają zidentyfikować firmę oraz nawiązać z nią kontakt.

Jak możesz wykorzystać NAP do pozycjonowania strony w Radomiu? Najlepszym sposobem jest umieszczenie ich w różnych miejscach w Internecie – w mediach społecznościowych, katalogach firm, wizytówkach Google Maps itd.

Pamiętaj oczywiście o tym, aby poprawnie je przygotować – gdziekolwiek zostaną umieszczone, powinny zawierać te same informacje. Wydaje się to oczywiste, jednak niektóre strony automatycznie katalogujące firmy mogą nie zaktualizować danych, jeśli dojdzie do ich zmiany. Powinieneś dlatego samodzielnie

Pozycjonowanie strony w Radomiu – dodatkowe sposoby

Oprócz omówionej powyżej optymalizacji NAP, w przypadku SEO lokalnego duże znaczenie ma także prowadzenie profilu w Google Moja Firma. Skonfigurowanie tej usługi jest bardzo proste i zapewnia wiele korzyści, nawet jeśli nie posiadasz strony internetowej. Pozwala ona także na interakcję z klientami, gdyż mogą oni na niej zamieszczać swoje opinie i zadawać pytania.

Oprócz tego w pozycjonowaniu regionalnym ważne jest pozyskiwanie linków, które prowadzą do Twojej firmowej witryny. Najlepiej, aby także i one miały charakter lokalny, czyli pochodziły ze stron powiązanych z lokalizacją, w której działasz.

Jeśli zaś chodzi o samą stronę, pozycjonowanie jej w Radomiu będzie obejmować optymalizację pod odpowiednie słowa kluczowe powiązane z tą miejscowością. Wiąże się to z publikacją wartościowego contentu zawierającego takie frazy, jak i odpowiedniego dostosowania oferty pod tego typu zapytania.

Lokalne SEO daje wiele korzyści. Wykorzystaj je, by rozwinąć swój biznes.

Tags