Pożytki z odpowiedzialności

17 marca 2010
„Radom. Lokalnie – współpracujemy odpowiedzialnie” tak nazywa się pilotażowy projekt agencji Spolita PR, który ma zbliżyć do siebie organizacje pożytku publicznego i biznes. I przynieść wymierne korzyści obu stronom. Pożytki ze współpracy mają być wzajemne


Społeczna Odpowiedzialność Biznesu - CSR ( z ang. Corporate Social Responsibility) jest koncepcją zrównoważonego biznesu, zgodnie z którą przedsiębiorstwa w procesie zarządzania uwzględniają nie tylko aspekty ekonomiczne, ale podejmują również działania w interesie społecznym i ekologicznym. Z roku na rok, idea dobrych praktyk CSR zyskuje w Polsce nowych zwolenników. Coraz więcej firm zauważa ogromne korzyści płynące z wdrażania społecznie odpowiedzialnych strategii, traktując działania tego rodzaju nie jako koszt, ale długofalową inwestycję.

I właśnie podobne cele stawiają sobie inicjatorzy programu realizowanego w Radomiu. - Chcemy, by lokalne organizacje i instytucje społeczne zbliżyły się do przedsiębiorców. Naszym celem jest także popularyzacja wiedzy na temat koncepcji Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR), jej znaczenia dla rozwoju firm oraz wpływu na rynek lokalny - tłumaczy Karolina Dalbiak ze Spolita PR.

Spolita PR zorganizuje w Radomiu pięć spotkań. Na każdym z nich zaprezentują się dwie dwie lokalne organizacje pożytku publicznego. - Przdstawią one swoje potrzeby i realizowane aktualnie projekty, a przedsiębiorcy będą mieli możliwość dostosowania formy pomocy do profilu własnej działalności oraz dowiedzą się, jak budować wizerunek firmy zaangażowanej społecznie. Dodatkowo na każdym ze spotkań pracownicy Spolita PR wraz z zaproszonymi gośćmi przedstawią korzyści płynące z bycia firmą odpowiedzialną społecznie, etapy wdrażania strategii CSR oraz zaprezentują ciekawe projekty z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu realizowane przez firmy w kraju i za granicą - wyjaśnia Dalbiak.

Jak podkreśla nasza rozmówczyni, zainteresowanie ze strony radomskich fundacji jest duże. - Zależy nam, by na każdym spotkaniu, które planujemy raz w miesiącu, prezentowały się organizacje o odmiennym profilu. Nie chcemy, aby podczas tego samego wystąpiły dwie organizacje zajmujące się np. walką z ubóstwem. Różnorodność fundacji będzie przede wszystkim korzystna dla samych zainteresowanych - wyjaśnia Dalbiak. Jej zdaniem, powodzenie projektu zależy od tego, jak do niego podejdą radomscy przedsiębiorcy. - Firmy nie ponoszą żadnych opłat, a w zamian mogą dowiedzieć się jak budować swój pozytywny wizerunek - zapewnia.

Co daje taka współpraca? - Organizacjom przede wszystkim wsparcie finansowe, usługowe lub rzeczowe, często długoterminowe. Poprzez nasz projekt chcemy postawić naprzeciwko siebie dwie grupy społeczne biznes - organizacje pożytku publicznego. Zasada jest prosta: jedni mają pieniądze, drudzy ich potrzebują - podkreśla Karolina Dalbiak. Z kolei - jak dodaje - plusy dla firm to głównie zwiększenie prestiżu i wiarygodności klientów, partnerów, konkurencji i samych pracowników.

Spolita PR nie wyklucza przedłużenia akcji, jeżeli spotka się ona z dużym zainteresowaniem.

(bdb)