Priorytet dla radomskiej, kolejowej „ósemki”

Wojciech Rybak z Biura Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych przedstawił harmonogram prac prowadzonych na tzw. ósemce podczas konferencji zorganizowanej przez Politechnikę Radomską, Instytut Technilogii Eksploatacji oraz radomski i świętokrzyski Business Centre Club. - Z naszego wstępnego planu wynika, że prace na odcinku Warszawa - Radom - Kielce zakończą się do roku 2015, a na trasie ze stolicy do Radomia przewidziano je na lata 2012 - 2015 - wyjaśniał. Zapewniał jednocześnie, że PLK będzie chciała maksymalnie skrócić ten czas, tak by ten fragment "ósemki" był gotowy przed Euro 2012. - Będziemy starali się przygotować linię w części ekspploatacyjnej, aby można było jechać szybciej. Zobaczymy czy się to uda, musimy przeprowadzić jeszcze analizy - zapewniał. Uspakajał też: PLK nie rezygnują w żadnym wypadku z modernizacji trasy. - To zadanie jest zapisane w programie operacyjnym "Infrastruktura i Środowisko", z którego mamy dostać 2,5 mld złotych - wyjaśniał W. Rybak.
Rybak podkreślał, że rozumie oczekiwania lokalnej społeczności. - Tu, podczas tej konferencji one jeszcze raz się potwierdziły - mówił dodając, że nie ma żadnego ekonomicznego, ani logicznego uzasadnienia, by kielecki odcinek "ósemki" był modernizowany wcześniej niż radomski. - Radom musi być zrobiony wcześniej - podkreślał.
Modernizacja linii na trasie z Warszawy do Kielc ma kosztować ok. 4,5 mld zł. Gdy się zakończy, do stolicy dojedziemy w ciągu ok. 50 minut.
(bdb)