Fakty o Radomiu w różnych miejscach miasta. Autor uważa, że radomianie narzekają na swoje miasto, bo go nie znają jego historii, z której powinni być dumni i powinni chwalić się nią wobec znajomych z innych miast. Dlatego aby spopularyzować wiedzę o mieście i okolicach trzeba umieścić w wielu miejscach miasta stałe, a także tymczasowo informacje, np. o Konstytucji Nihil Novi, o liczbie mieszkańców, o tym , ze to 14 co do wielkości miasto w Polsce, o Sołtyku, Unii Wileńsko Radomskiej. Autor proponuje różne miejsca lokowania informacji: autobusy miejskie, ruchliwe ciągi piesze i skrzyżowania (np. rondo warszawskie). W zależności od lokalizacji miałaby być dobrana forma (tablice ogłoszeniowe, billboardy), a może nawet tablice ledowe ze zmiennym tekstem.
Szacunkowy koszt realizacji do 100 tys. zł.
Mobilne Muzeum Rowerów Zabytkowych. "Radom nazywany w okresie międzywojennym miastem rowerowym posiada przebogatą historię rowerową jaką nie może pochwalić się żadne inne miasto w Polsce. Początki radomskiego kolarstwa sięgają aż 1886 roku, a wielki rozkwit w latach 30. ubiegłego wieku związany jest z masową produkcją rowerów w Fabryce Broni sięgającą setek tysięcy sztuk i osiągnięciami na tle sportowym naszych kolarzy. Niestety ten niezwykle barwny fragment historii Radomia został już niemal całkowicie zapomniany, a uważamy że powinien stać się jedną z atrakcji i promocji naszego miasta" - piszą autorzy. I proponują stworzenie Mobilnego Muzeum Rowerów Zabytkowych w oparciu o doświadczenie jakie zdobyła grupa retrocyklistów "Sprężyści" przy organizacji imprez (dwie edycje Ulicznego Retro Wyścigu Kolarskiego i Radomskich Rajdów Dawnych Automobili i Rowerów podczas festynu Uliczka Tradycji). "Eksponując nasze kolekcje zabytkowych rowerów (ponad 60 sztuk) i pamiątek kolarskich chcemy
zaprezentować w atrakcyjny i nowatorski sposób historię rowerową i kolarską Radomia. Muzeum stanowiłyby stałe ekspozycje połączone z organizacją historycznych festynów, rajdów, wyścigów rowerowych aranżowanych wspólnie z naszą grupą rekonstrukcyjną radomskich kolarzy. Ten fragment naszej historii prezentowalibyśmy w formie żywej, mobilnej. Docierając do młodzieży szkolnej w ramach zajęć z historii lub WOS proponowalibyśmy żywe lekcje rowerowej historii Radomia. Działalność muzeum zachęcałaby do korzystania z roweru jako codziennego środka transportu w zgodzie z ekologią i zdrowym trybem życia (...)" - przekonują wnioskodawcy.
Koszt realizacji do 200 tys. zł.