Przedstawiciel handlowy, czyli kto? *
Co myślisz słysząc, że ktoś jest Przedstawicielem Handlowym? Jeśli przychodzą Ci do głowy stereotypowe „skóra, fura i komóra”, koniecznie przeczytaj poniższy artykuł – przekonasz się, że bycie tzw.”PH” może być świetnym początkiem zawodowej przygody!
Pracę Przedstawicieli Handlowych na pewno łączy jedno: w tej
pracy nie można się nudzić. Tomasz Goljasz, który pracuje w Dziale
Sprzedaży Mondelez Polska, o swoim dniu pracy powiedział nam – „Nigdy
nie da się do końca przewidzieć, co będzie się działo. W dziale
sprzedaży nieprzewidywalnych sytuacji jest mnóstwo. Często misternie
ułożony plan dnia ulega zmianie.”
Praca w sprzedaży to bowiem praca z ludźmi. Przedstawiciel zajmuje się zapewnieniem odpowiedniej dystrybucji i bezpośrednią sprzedażą do punktów na podległym mu obszarze. Większość czasu spędza w terenie, pracując w kontakcie z partnerami handlowymi – kierownikami sklepów lub działów w sieciach handlowych.
To sprawia, że osoby zatrudnione na tym stanowisku mają możliwość nawiązywania wielu nietuzinkowych relacji, ale ich praca może się łączyć ze sporą dawką stresu i nieprzewidywalności. Klienci, z którymi się pracuje na co dzień, potrafią bowiem zaskoczyć nawet bardzo doświadczonych specjalistów.
Choć
w takiej sytuacji trudno mówić o „standardowym dniu”, o to, jak zwykle
wygląda jego praca zapytaliśmy Łukasza Pieńkowskiego, który pracuje jako
KAR TT (Przedstawiciel ds. Kluczowych Klientów w kanale tradycyjnym) w
Mondelez Polska. – „Kluczową rolę odgrywa dobrze przygotowany plan
działania. Zazwyczaj zaczynam około 8:30. Pakuję do auta potrzebne
materiały i rozpoczynam wizyty u klientów. Rozglądam się po sklepie i
zapleczu, a potem z kierownikiem sklepu uzgadniamy wielkość zamówienia i
rozmawiamy o promocjach. Określamy też długofalowe możliwości
współpracy. Po wyjściu notuję uwagi i udaję się do kolejnego klienta.
Mam kilka wizyt dziennie i czasem trudno przewidzieć, o której skończę.”
Jakie osoby sprawdzą się w pracy polegającej na budowaniu, rozwijaniu i utrzymywaniu pozytywnych relacji międzyludzkich, w taki sposób, by nasz klient czuł, że jest otoczony opieką na możliwie najwyższym poziomie? Przyda się dociekliwość i determinacja w rozpoznawaniu potrzeb klienta. Niezbędna jest też duża doza otwartości i empatii oraz umiejętność aktywnego słuchania i wnikliwej obserwacji. A ponieważ klienci również miewają gorsze dni, warto umieć się odpowiednio zachować w różnych sytuacjach. Refleks i elastyczne dopasowywanie się do panujących warunków pozwalają Przedstawicielom być nieustannie na bieżąco i unikać wybuchu „pożarów”.
Na co możesz liczyć w zamian, jeśli zostaniesz Przedstawicielem Handlowym lub Przedstawicielem ds. Kluczowych Klientów w kanale tradycyjnym lub nowoczesnym? – „Przedstawicielom Mondelez Polska oferujemy bardzo dobre wynagrodzenia i pakiet socjalny, obejmujący m.in. opiekę medyczną, ubezpieczenie na życie oraz kartę sportową. Dodatkowo zapewniamy naszym Przedstawicielom takie narzędzia pracy jak samochód służbowy, telefon komórkowy czy też IPAQ. – mówi Katarzyna Jung, Starszy Specjalista ds. Rekrutacji w Mondelez Polska. – „Pracownicy korzystają też z dedykowanych szkoleń oraz programów rozwojowych. Rola Przedstawiciela jest doskonałym początkiem kariery w naszej firmie. Wiele osób zaczyna od tego stanowiska, żeby następnie zarządzać zespołem w terenie lub przenosi się do biura do działy sprzedaży bądź zmienia obszar kontynuując pracę np. w dziale trade marketingu czy logistyki.
Kusi cię taka kariera? Chcesz spróbować swoich sił w sprzedaży? – „W tej chwili poszukujemy przedstawicieli m.in. na terenie Radomia – dodaje Katarzyna Jung – Zapraszamy wszystkich chętnych, którzy chcieliby wziąć udział w rekrutacji, do złożenia aplikacji za pośrednictwem naszej strony.”
Więcej szczegółów i formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie: www.enjoymdlz.pl
* ARTYKUŁ SPONSOROWANY