Przetarg na Mieszka I i obwodnicę południową
Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych zbuduje ulicę Mieszka I. Firma złożyła najkorzystniejszą zdaniem MZDiK ofertę, opiewającą na 25,4 mln zł. - Postawiliśmy wygórowane warunki. Dotyczyły doświadczenia w zakresie budowy obiektów mostowych i samego finansowania inwestycji, a dokładniej zabezpieczenia pierwszego etapu. KPRD pierwsze pieniądze otrzyma od nas po wykonaniu 20 procent wartości zlecenia – tłumaczy Kamil Tkaczyk dyrektor MZDiK.
Do przetargu zgłosiło się aż piętnastu zainteresowanych. - Rozrzut cenowy był duży. Najtańsza oferta to 25 mln zł., najdroższa - ponad 39 mln zł. Firmy radomskie, które wystartowały w konsorcjach, oferowały wykonanie inwestycji za ponad 27 mln zł. Była ostra walka – uważa dyr. Tkaczyk.
Obecnie biegnie dziesięciodniowy okres na rozpatrywanie ewentualnych odwołań, uwag i zastrzeżeń. – Jeśli takowych nie będzie, po 27 czerwca podpisujemy umowę z wykonawcą i rusza budowa.
KPRD Kielce ma 15 miesięcy na wykonanie całości robót. Powstanie 5 kilometrów nowej trasy, która będzie rodzajem obwodnicy północnej części miasta. - Połączymy ulice Ofiar Firleja, Witosa i Aleksandrowicza, a most to również uregulowanie kwestii wiosennych czy jesiennych podtopień okolicznych gospodarstw – mówi dyrektor MZDiK.
Remont Mieszka I ma się zacząć od odcinka między ul. Żółkiewskiego a Królowej Jadwigi. O budowie pisaliśmy tutaj.
Obwodnica południowa
- Przetarg zostanie ogłoszony 27 czerwca, będzie trwał do 120 dni. Ze względu na dofinansowanie tej inwestycji z unijnych pieniędzy musimy go ogłosić do końca drugiego kwartału – wyjaśnia K. Tkaczyk.
Zatem maksymalnie pod koniec października poznamy wykonawcę nowej drogi o długości ponad 11 km, która ma odciążyć ruch miejski. W ramach tej inwestycji przewidziano też przebudowę ponad 2 km traktów, wykonanie chodników o łącznej długości ponad 8,5 km i ścieżkę rowerową na ponad 10 km. Zaprojektowano 12 przejść dla zwierząt i ekrany akustyczne długości ponad 4,5 km.
Pierwszy etap budowy obwodnicy przewiduje drogę od al. Grzecznarowskiego do ul. Witkacego, drugi – od ul. Witkacego do linii kolejowej PKP, trzeci - od linii kolejowej PKP do węzła Wierzbicka-Potkanowska, czwarty - od węzła Wierzbicka-Potkanowska do granic miasta, piąty - od granic miasta do trasy E7 (gmina Kowala).
(raa)