Przyjazna strona miasta

6 sierpnia 2014
Serwis miejski www.radom.pl w gronie najbardziej przyzjaznych dla użytkowników - wynika z rankingu krakowskiego studia Edisonda i Pisma Samorządu Terytorialnego Wspólnota.




 

 

- Głównym celem projektu jest pokazanie dobrych praktyk i zwiększenie świadomości osób tworzących urzędowe serwisy. Dlatego zamiast tradycyjnego rankingu, autorzy badania postanowili wyróżnić najlepsze strony ze względu na ich użyteczność, dostępność, estetykę i przystępność językową - wyjaśnia rzeczniczka prezydenta Katarzyna Piechota-Kaim.

Autorzy zaprosili do badania blisko 400 urzędów. Ostatecznie do projektu zgłoszonych zostało 140 serwisów. Podczas drugiego etapu, każdy z serwisów poddany został audytowi użyteczności. - Jest to procedura służąca określeniu tego, jak bardzo przyjazny dla użytkownika jest serwis. W jej trakcie badacz ocenia, czy poszczególne elementy strony zgodne są z przyjętymi wyznacznikami. Badacze zwracali uwagę na najważniejsze elementy serwisu, takie jak strona główna, nawigacja, prezentacja treści w serwisie oraz dostępność. Nie bez znaczenia było też to, w jakim stopniu serwis ułatwia użytkownikom dotarcie do najważniejszych treści - zaznacza rzeczniczka. Jak zaznacza, eksperci przeanalizowali cztery scenariusze odpowiadające różnym typom użytkowników, wcielając się w rolę przedsiębiorcy, rodzica, interesanta i mieszkańca miasta, za każdym razem szukając konkretnych, spersonalizowanych informacji, dotyczących m.in. oferty inwestycyjnej, terminów zapisów do przedszkola lub aktualnych wydarzeń kulturalnych.

W rezultacie wyłonionych zostało 20 urzędów, których serwisy są najbardziej przyjazne dla użytkowników. - Nasz radomski serwis www.radom.pl znalazł się w tym gronie obok serwisów takich miast jak: Białystok, Brzesko, Gliwice, Kalisz, Konin, Kraków, Tychy czy Warszawa - podkreśla biuro prasowe magistatu.

 

(kat)