Przyjazna strona miasta
- Głównym celem projektu jest pokazanie dobrych praktyk i zwiększenie
świadomości osób tworzących urzędowe serwisy. Dlatego zamiast
tradycyjnego rankingu, autorzy badania postanowili wyróżnić najlepsze
strony ze względu na ich użyteczność, dostępność, estetykę i
przystępność językową - wyjaśnia rzeczniczka prezydenta
Katarzyna Piechota-Kaim.
Autorzy zaprosili do badania blisko 400
urzędów. Ostatecznie do projektu zgłoszonych zostało 140 serwisów.
Podczas drugiego etapu, każdy z serwisów poddany został audytowi
użyteczności. - Jest to procedura służąca określeniu tego, jak bardzo
przyjazny dla użytkownika jest serwis. W jej trakcie badacz ocenia, czy
poszczególne elementy strony zgodne są z przyjętymi wyznacznikami.
Badacze zwracali uwagę na najważniejsze elementy serwisu, takie jak
strona główna, nawigacja, prezentacja treści w serwisie oraz dostępność.
Nie bez znaczenia było też to, w jakim stopniu serwis ułatwia
użytkownikom dotarcie do najważniejszych treści - zaznacza
rzeczniczka. Jak zaznacza, eksperci przeanalizowali cztery scenariusze
odpowiadające różnym typom użytkowników, wcielając się w rolę
przedsiębiorcy, rodzica, interesanta i mieszkańca miasta, za każdym
razem szukając konkretnych, spersonalizowanych informacji, dotyczących
m.in. oferty inwestycyjnej, terminów zapisów do przedszkola lub
aktualnych wydarzeń kulturalnych.
W rezultacie wyłonionych
zostało 20 urzędów, których serwisy są najbardziej przyjazne dla
użytkowników. - Nasz radomski serwis www.radom.pl znalazł się w tym
gronie obok serwisów takich miast jak: Białystok, Brzesko, Gliwice,
Kalisz, Konin, Kraków, Tychy czy Warszawa - podkreśla biuro prasowe
magistatu.
(kat)