Radom sercem biznesu?

1 czerwca 2012
Co to jest outsourcing? To szansa dla Radomia, bo dzięki tego rodzaju usługom może się on stać nowym centrum polskiego sektora w tej branży - przekonuje magistrat.  Wspólnie z partnerami wydał broszurę z informacjami, które mają zachęcić inwestorów do lokowania swoich biznesów właśnie u nas.


 

 

Broszura ma zachęcić inwestorówWydawnictwo zaprezentowano podczas spotkania w USC. To 16-stronicowa "książeczka", w której czytamy, że z Radomia można w godzinę dojechać do lotniska Chopina w Warszawie, że wkrótce skróci się także droga kolejowa do stolicy a także, że niebawem będziemy mieć cywilne lotnisko. Autorzy piszą też, że w Radomiu są zdecydowanie niższe koszty życia i najmu nieruchomości. Broszura prezentuje również firmy, które z powodzeniem wybrały Radom na swoje siedziby; osobne miejsce zajmuje rozdział "Nauka, biznes, współpraca", gdzie przedstawiono głównie atuty kadry kształconej na Politechnice Radomskiej i szkołach technicznych.


- W Radomiu zaczynaliśmy z ośmioma pracownikami w wynajętym mieszkaniu, teraz zatrudniamy 220 osób, a kolejnych 280 przyjmiemy w sierpniu - opowiada Kamila Krawczyk-Strawińska z Europe Calling. Świadczy ona usługi zewnętrzne dla branży finansowej, telekomunikacyjnej, energetycznej i wydawniczej. - To obsługa mailowa, wysyłka dokumentów, call center - tłumaczy Strawińska. Zaznacza, że przedsiębiorstwa wybierają  outsourcing, bo obniża on koszty funkcjonowania firm, daje im większą elastyczność w przeprowadzaniu zmian, zapewnia szkolenia. - Radom może stać się sercem biznesu także na ludzi. Wiążemy się z Radomiem na długo, bo miasto zaczyna odzywać - przekonuje.

 

Do większego entuzjazmu i wiary we własne możliwości namawiał radomian Mirosław Szydelski z AIG Lincoln. - Radom jest super miastem, ale radomianie nie zawsze to doceniają. My mamy bardzo dobre doświadczenia ze współpracy. Radom jest skazany na sukces, będzie konkurował z Krakowem i Gdańskiem - zapewniał. Poinformował też, że AIG Lincoln pod koniec czerwca rozpocznie na terenie Centrum Słonecznego budowę nowoczesnego biurowca klasy A, w którym znajdą się powierzchnie do wynajęcia także dla dla firm outsourcingowych.

 

Broszurę wydano w 1500 egzemplarzach, polowa jest w angielskiej wersji językowej. Miasto przeznaczyło na nią 6 tys. zł, pozostałe koszty pokryli partnerzy.

 

Bożena Dobrzyńska