Restaurant Week po raz pierwszy w Radomiu. Szefowie kuchni przygotują autorskie trzydaniowe menu

20 marca 2022

Radom po raz pierwszy dołączył do kilkunastu miast i regionów, w których odbywać się będzie Restaurant Week. Zbliżająca się edycja odbędzie się pod hasłem #FoodFeelsGood i potrwa blisko trzy tygodnie – od 23 marca do 10 kwietnia.

 

W festiwalu bierze udział m.in. restauracja PaTaThai (fot. Materiały prasowe)

 

Na gości spragnionych najlepszych doświadczeń restauracyjnych czeka popisowe trszydaniowe menu #SpozaKarty oraz prezenty od partnerów festiwalu. To wszystko dostępne w festiwalowej cenie 59 zł. Można już dokonywać rezerwacji na stronie https://RestaurantWeek.pl/ lub wygodnie w aplikacji https://app.rclb.pl.

Festiwal najlepszych restauracji

Restaurant Week to w założeniu festiwal najlepszych restauracji z całej Polski, zarówno tych już dobrze znanych, jak i mniejszych, rodzinnych, z autorską kuchnią. Radom znalazł się w gronie takich miast i aglomeracji jak m.in. Warszawa, Łódź, Poznań, Trójmiasto, Wrocław, Rzeszów, Śląsk, Białystok. W Radomiu podczas Restaurant Week dobrze zjemy m.in. w PaTaThai, Kraft Bistro, Restauracji Pasja, Bonito Sushi & Asian Food czy też Fragola Pizza Pasta Vino.

Szefowie specjalnie na festiwal przygotowali autorskie trzydaniowe menu spoza karty składające się z przystawki, dania głównego i deseru, które będzie dostępne w specjalnej festiwalowej cenie 59 zł.  Każdy pełnoletni gość festiwalu otrzyma w prezencie także festiwalowy koktajl Martini Fiero & Kinley Tonic Water.

Kreatywność szefów

Menu wiosennej edycji zaskakuje. Szefowie wykazali się niezwykłą kreatywnością przy przygotowywaniu festiwalowych dań spoza karty bogatych w super składniki takie jak błonnik, antyoksydanty, foliany, witamina D, magnez czy produkty fermentowane. uż sama lektura menu potwierdza, jak starannej selekcji składników dokonali jego autorzy. Jest sezonowo i przede wszystkim zdrowo, stąd sporo nowalijek, owoców i warzyw, w wielu ciekawych odsłonach. Jest bardzo szeroki wybór ryb i owoców morza bogatych w witaminy i składniki odżywcze jak np. białko, cynk czy kwasy omega-3. Wśród nich: okra, dorsz, halibut, sandacz, czy pstrąg, ośmiornice, krewetki, małże i kalmary. Jest polska dziczyzna i najlepszej jakości wołowina.

Karmić i edukować

Celem Festiwalu jest promocja niezależnej sceny restauracyjnej w Polsce oraz edukacja w zakresie kultury kulinarnej, świadomego jedzenia, a także ograniczania marnowania żywności. Właśnie wystartowała ogólnopolska kampania #FoodFeelsGood, która będzie edukować o relacjach między tym co jemy a jak się czujemy i zachęcać do świadomych wyborów jedzeniowych dla lepszego samopoczucia. Towarzyszy ona wiosennej edycji Restaurant Weeka, największego Festiwalu kulinarnego w Polsce.

- Jedzenie ma ogromny wpływ na to, jak czujemy się na co dzień. Co, z kim i gdzie jemy, sprawia, że nasze emocje mogą być bardziej radosne czy spokojniejsze. Stąd pomysł na kampanijne hasło edycji #FoodFeelsGood, która promuje dbanie o siebie i swoich najbliższych oraz generowanie dobrych emocji poprzez jedzenie - zaznacza Ewa Pawella, współorganizatorka festiwalu.

W ofercie festiwalowej tradycyjnie dostępne będą dania wegetariańskie i wegańskie, mięsne i rybne. Miejsca w wybranej restauracji można już rezerwować na stronie festiwalu https://restaurantweek.pl/ lub wygodnie w aplikacji https://app.rclb.pl. Należy wybrać liczbę osób, datę, godzinę oraz jedno z dwóch menu. Każda wizyta w restauracji podczas Restaurant Week jest przewidziana na 90 minut. Festiwal pozostaje wierny filozofii #SzanujJedzenie. Dzięki wcześniejszemu wyborowi menu przy dokonywaniu rezerwacji online, marnowanie żywności w restauracjach ograniczone jest do minimum.

Rezerwacje: https://RestaurantWeek.pl/ oraz https://app.rclb.pl

 

 

 

Tags