Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Rondo turbinowe na skrzyżowaniu ulic Żeromskiego i Zbrowskiego gotowe. Wrócił tu ruch

19 grudnia 2025

Prace związane z budową ronda na skrzyżowaniu ulic Żeromskiego i Zbrowskiego definitywnie zakończone. Dzisiaj, 19 grudnia zostało ono dopuszczone do ruchu zarówno dla autobusów komunikacji miejskiej, jak i dla innych pojazdów.  

 

fot. MZDiK Radom

 

Przypomnijmy: powstało rondo turbinowe, które zastąpiło dotychczasowe skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. - Na każdym wlocie wyznaczone są po dwa pasy ruchu. Dodatkowo wybudowane zostały chodniki, ciągi pieszo-rowerowe oraz ścieżka rowerowa. Pojawiło się nowe oświetlenie. Powstały także nowe odcinki kanalizacji deszczowej, wodociągu, gazociągu oraz instalacji teletechnicznych - wymienia rzecznik MZDiK Łukasz Kościeniak. Podkreśla, że przebudowa skrzyżowania była konieczna ze względu m.in. na wybudowany wiadukt w ciągu ul. Żeromskiego. - Ciągi dla pieszych i rowerzystów wzdłuż ulicy Żeromskiego musiały być dostosowane do planów innych inwestycji w tym rejonie. Dodatkowo potrzebne były zmiany ze względu na wcześniejsze modyfikacje geometrii jezdni. Nowe rondo usprawni ruch w tym rejonie, zwłaszcza dla osób, które będą chciały wjechać z trasy N-S na nowy wiadukt - tłumaczy rzecznik. 

Wykonawcą prac była firma Strabag z Pruszkowa. Koszt to blisko 5 mln zł.

Tak pojadą autobusy

W związku z dopuszczeniem ronda na skrzyżowaniu ulic Żeromskiego i Zbrowskiego do ruchu, autobusy linii 1 i N2 będą jeździć docelowymi stałymi trasami przez ulicę Szklaną. Dodatkowo uruchomiony został nowy przystanek Zbrowskiego/Kolberga, który w znacznym stopniu poprawi dostępność komunikacji miejskiej mieszkańcom wschodniej części Śródmieścia, szczególnie z początkowego odcinka ul. Zbrowskiego, środkowego odcinka ulicy Kolberga oraz końcowego odcinka ulicy Żeromskiego. - Dotychczas odległość pomiędzy przystankami u zbiegu ulic Zbrowskiego i Wodnej oraz Żeromskiego i Czachowskiego wynosiła około 720 m - wyjaśnia Kościelniak.

W przeciwnym kierunku odległość jest mniejsza - około 460 m do przystanku naprzeciw parku Leśniczówka. - Dostępność komunikacji w tym rejonie już wcześniej poprawiła się dzięki uruchomieniu nowych przystanków obok PKP Radom Wschodni na wiadukcie na ulicy Żeromskiego i przy ulicy Szklanej - zaznacza rzecznik MZDiK.

kat, bdb

Zdjęcia: MZDiK Radom

 

 

Tags