
Efektem końcowym przeprowadzonego przez RDOŚ postępowania administracyjnego będzie ustalony przebieg nowej trasy.
Przeprowadzone prace projektowe w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego, w tym wykonanie analizy uwzględniającej wiele kryteriów, pozwoliły wybrać spośród kilku wariantów wybrać jeden, optymalny. Wariant ten został wskazany we wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej jako preferowany. - Ma on około 41,3 km i przebiega przez teren gmin: Gielniów, Rusinów, Przysucha, Wieniawa, Wolanów i Orońsko. Przyszła trasa będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, a dostępność do niej odbywać się będzie poprzez trzy3 węzły: Gielniów, Przysucha i Wieniawa - wymienia Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Dokumentację projektową tego odcinka wykonuje firma Multiconsult, której pozostały do dokończenia prace związane z rozpoznaniem geologicznym terenu. Termin umowny mija w maju 2020 roku. - Kolejnym krokiem po pozyskaniu środków finansowych będzie ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy robót, który w systemie „projektuj i buduj” wybuduje drogę - wyjaśnia Tarnowska.
kat
Fot. GDDKiA Warszawa