Siedem firm chce budować zachodnią obwodnicę Radomia

30 stycznia 2015
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła wreszcie koperty w przetargu na kontynuację projektowania i budowę obwodnicy Radomia. Wykonaniem inwestycji zainteresowanych jest siedem firm.

 

 

 

- Najtańsza opiewa na ok. 729 mln zł, a najdroższa na ok. 977 mln zł. Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zadania ok. 834,5 mln zł - informuje rzeczniczka oddziału Małgorzata Tarnowska. Przypomina, że inwestycja będzie realizowana w trybie "Projektuj i Buduj", w którym wykonawca "optymalizuje rozwiązania w otrzymanej dokumentacji projektowej, proponuje technologię budowy, co ma wpływ na oferowaną cenę".

 

- W trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty będziemy weryfikować, poprawność złożonych ofert w stosunku do wymagań postawionych w postępowaniu - zaznacza rzeczniczka.

 

Do składania ofert zostało zaproszonych 14 firm i konsorcjów. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty pod uwagę brana jest cena, termin wykonania oraz okres gwarancji. - Oznacza to, że przyszły wykonawca będzie mógł zaproponować zrealizowanie zamówienia w okresie krótszym niż wymagane 33 miesiące, jednak nie krótszym niż 30 miesięcy. Do czasu realizacji nie wlicza się okresów zimowych - podkreśla Tarnowska.

 

Procedura wyłaniania wykonawcy jest jednak dłuższa, bo kolejnym etapem jest kontrola prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, a dopiero ostatnim podpisanie umowy z wyłonionym wykonawcą.

 

Realizacja 24,6 km obwodnicy Radomia na parametrach trasy ekspresowej przewiduje budowę dwóch jezdni po dwa pasy ruchu wraz z pasem awaryjnym. Równolegle wzdłuż trasy zbudowane zostaną drogi dojazdowe zapewniające komunikację ruchu lokalnego. Dostęp do drogi ekspresowej będzie możliwy tylko w węzłach: Radom Północ, Radom Zachód, Wolanów i Radom Południe. Ponadto wybudowane zostaną m.in. chodniki, ścieżki rowerowe, urządzenia ochrony środowiska (takie jak np. zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, system odprowadzania wód opadowych, zieleń) oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. 

 

Planowany termin zakończenia robót to połowa 2018 r.

 

(kat)