
Jak podaje MZDiK w przetargu swoje oferty złożyły następujące firmy: Europa Express City z Warszawy: 97.297.200 zł; Arriva Bus Transport Polska z Torunia: 87.609.600 zł; spółka Michalczewski z Radomia: 89.575.200 zł; Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji z Radomia: 82.414.800 zł; - Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej z Zielonej Góry: 92.523.600 zł; konsorcjum firm: Dolnośląskie Linie Autobusowe z Wrocławia (lider),
Meteor z Jaworzna oraz Irex-4 ze Świętochłowic: 79.606.800 zł; Mobilis z Mościsk: 96.876.000 zł.
- Na realizację powyższego zamówienia przeznaczyliśmy 88 tys. 560 tys. zł. Wszystkie oferty muszą teraz zostać bardzo dokładnie sprawdzone pod względem formalnym, prawnym oraz rachunkowym - wyjaśnia Piotr Wójcik, p.o zastępcy dyrektora do spraw komunikacji w MZDiK w Radomiu.
Przetarg ma na celu wyłonienie operatora, który będzie przez 10 lat obsługiwać wybrane linie miejskie (choć w razie potrzeb może zostać również skierowany na inne trasy w ramach całej sieci komunikacyjnej MZDiK). W tym okresie autobusy zwycięskiej firmy pokonają łącznie około 13 mln km. Zgodnie z założeniami, pojazdów ma być 23, z czego maksymalnie 22 w ruchu i jeden rezerwowy. Wszystkie powinny być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2016 roku! Muszą mieć ponad 11,5 m długości, troje drzwi, niską podłogę, minimum 95 miejsc dla pasażerów (w tym przynajmniej 25 siedzących oraz dodatkowo po jednym miejscu na wózki: dziecięcy i inwalidzki). Nowe autobusy muszą spełniać normę emisji spalin EURO-6, być wyposażone w klimatyzację, ogrzewanie, monitoring, nagłośnienie, system automatycznego zliczania pasażerów wysiadających i wsiadających oraz łączność radiową kierowców z bazą. Pojawią się w nich również urządzenia Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej oraz Radomskiej Karty Miejskiej. Pojazdy będą pomalowane w obecnie obowiązujące barwy miejskie, zgodnie ze strategią marki Radomia.
Zwycięzca postępowania będzie musiał wprowadzić do ruchu pierwszych osiem autobusów najpóźniej w 170 dniu od podpisania umowy. Pięć dni później wozów powinno jeździć już 15, zaś po kolejnych pięciu dniach musi być komplet. Umowa będzie obowiązywała przez 120 miesięcy od podpisania umowy MZDiK z nowym operatorem.
Jest to już drugi przetarg na obsługę linii miejskich. Pierwszego nie udało się bowiem rozstrzygnąć. Firma Michalczewski żądała wtedy za realizację usługi 92 mln 664 tys. zł, zaś Mobilis - 97 mln 297 tys. 200 zł. - Przy ocenie obu ofert braliśmy pod uwagę nie tylko ich wartość, ale i rok produkcji autobusów. Tymczasem na realizację zamówienia mieliśmy przeznaczonych 81 mln zł. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji podjął wówczas starania o zwiększenie kwoty przeznaczonej na wykonanie tego zamówienia. Niestety, nie udało się uzyskać takiej zgody, wskutek czego postępowanie przetargowe na obsługę trzech linii musiało zostać unieważnione - przypomina dyrektor Wójcik.
(kat)