Sprawę w magistracie załatwisz bez wychodzenia z domu. Jeszcze w tym roku
4 stycznia 2017
Zamiast przed okienkiem i w cztery oczy z i urzędnikiem przez internet – w ten sposób radomianie będą mogli załatwiać swoje sprawy w magistracie. Urząd miejski ogłosił właśnie przetarg na wdrożenie systemu nowoczesnych e-usług dla mieszkańców.
Na realizację projektu miasto otrzymało ponad 2,6 mln złotych z funduszy unijnych.
- Każdy mieszkaniec, na indywidualnym koncie, będzie mógł sprawdzić wysokość swoich zobowiązań z tytułu np. podatku od nieruchomości, od środków transportu, czy opłaty za odbiór odpadów. System umożliwi jednocześnie uregulowanie należności drogą elektroniczną. Będzie też możliwe składanie deklaracji, wniosków i oświadczeń - wylicza sekretarz miasta Rafał Czajkowski.
System umożliwi również rezerwowanie wizyt w poszczególnych wydziałach urzędu oraz zapisywanie dzieci na zajęcia w miejskich placówkach kultury.
Wartość całego projektu to 3 mln 366 tys. zł, z czego unijne dofinansowanie pokryje 85 proc. kosztów. Aby system działał magistrat musi kupić sprzęt i przygotować odpowiednie oprogramowanie. Pełny pakiet e-usług powinien zacząć działać do 17 grudnia.
kat