Sztuka polska w Muzeum im. Jacka Malczewskiego
8 sierpnia 2008
Muzeum Sztuki Współczesnej zaprasza na wystawę „Sztuka polska po
roku 1945. Między ideą sztuki nowoczesnej a rzeczywistością i pamięcią”.
Jest to kolejna, 17. wystawa z cyklu „Kolekcja”. Można ją podziwiać od niedzieli (3 sierpnia ) do 15 września.
- Prezentujemy obrazy, rzeźby, instalacje blisko 70 artystów. Dzieła wybitne z kolekcji Muzeum Sztuki Współczesnej w Radomiu. Całość jest opowieścią o polskiej sztuce ostatnich 60 lat – zachęca kierownik Muzeum Sztuki Współczesnej w Radomiu Mieczysław Szewczuk.
Wystawę rozpoczynają obrazy powstałe w środowisku artystów krakowskich końca lat 40. - Pierwszy ważny zespół dzieł to prace najwybitniejszych członków Grupy Krakowskiej. Są też obrazy innych twórców z pokolenia debiutującego po II wojnie światowej, których wyobraźnię kształtowały różne źródła inspiracji – mówi Szewczuk.
Oglądając prace, można zobaczyć, jak sztuka powojenna powstawała w cieniu polityki. – Są sale prezentujące abstrakcję informel czy abstrakcję geometryczną. W innych są dzieła przedstawiające obraz życia i otaczającą rzeczywistość, wydarzenia polityczne, drwiące z propagandy państwa – tłumaczy.
Wystawa, oprócz dzieł znanych odwiedzającym radomskie muzeum, prezentuje wiele prac dotąd nie pokazywanych. - Po raz pierwszy obejrzeć można w tych salach nowe obrazy Henryka Błachni, Marka Oberländera, Stefana Gierowskiego oraz zespół ośmiu obrazów wrocławskiego malarza Zbigniewa Karpińskiego i rzeźby Olgierda Truszyńskiego – wylicza Mieczysław Szewczuk.

Jest to kolejna, 17. wystawa z cyklu „Kolekcja”. Można ją podziwiać od niedzieli (3 sierpnia ) do 15 września.
- Prezentujemy obrazy, rzeźby, instalacje blisko 70 artystów. Dzieła wybitne z kolekcji Muzeum Sztuki Współczesnej w Radomiu. Całość jest opowieścią o polskiej sztuce ostatnich 60 lat – zachęca kierownik Muzeum Sztuki Współczesnej w Radomiu Mieczysław Szewczuk.
Wystawę rozpoczynają obrazy powstałe w środowisku artystów krakowskich końca lat 40. - Pierwszy ważny zespół dzieł to prace najwybitniejszych członków Grupy Krakowskiej. Są też obrazy innych twórców z pokolenia debiutującego po II wojnie światowej, których wyobraźnię kształtowały różne źródła inspiracji – mówi Szewczuk.
Oglądając prace, można zobaczyć, jak sztuka powojenna powstawała w cieniu polityki. – Są sale prezentujące abstrakcję informel czy abstrakcję geometryczną. W innych są dzieła przedstawiające obraz życia i otaczającą rzeczywistość, wydarzenia polityczne, drwiące z propagandy państwa – tłumaczy.
Wystawa, oprócz dzieł znanych odwiedzającym radomskie muzeum, prezentuje wiele prac dotąd nie pokazywanych. - Po raz pierwszy obejrzeć można w tych salach nowe obrazy Henryka Błachni, Marka Oberländera, Stefana Gierowskiego oraz zespół ośmiu obrazów wrocławskiego malarza Zbigniewa Karpińskiego i rzeźby Olgierda Truszyńskiego – wylicza Mieczysław Szewczuk.