Tajny agent w alkoholowym
Jak zapewnia magistrat, kampania na rzecz ograniczenia dostępności alkoholu dla niepełnoletniej młodzieży ma związek z zatrważającymi danymi dotyczącymi dostępności alkoholu dla młodzieży w wieku szkolnym. - Walka z tym zjawiskiem nie jest łatwa, postanowiliśmy więc sięgnąć do metod niekonwencjonalnych, licząc na ich większą skuteczność – wyjaśnia wiceprezydent Radomia Anna Kwiecień, odpowiedzialna w mieście za sprawy społeczne.
Podczas kampanii dwukrotne zostanie przeprowadzone badanie metodą „tajnego klienta” w co najmniej 80 sklepach oraz w 20 lokalach gastronomicznych. Po zakończeniu pierwszej serii badań metodą tajnego klienta odbędzie się spotkanie dla sprzedawców, którzy byli gotowi sprzedać alkohol niepełnoletnim.
- Opracujemy też szczegółowy raport z przeprowadzonych badań, a także zorganizujemy podsumowującą konferencję wraz z wręczeniem certyfikatów właścicielom punktów sprzedaży napojów alkoholowych „odpowiedzialny sklep/lokal- renoma w Radomiu” - informuje Ryszarda Kitowska z biura prasowego Urzędu Miejskiego. Miasto przygotuje również i wydrukuje 5 tys. ulotek dla rodziców niepełnoletnich uczniów.
Zadanie przeprowadzenia kampanii zostanie powierzone organizacji pozarządowej, w drodze otwartego konkursu. Wykonawca zadania otrzyma dotację z budżetu w wysokości 30 tys. zł.
(kat)