Tak będą wyglądały nowe węzły drogowe
Budowa nowego wiaduktu na Młodzianowskiej to inwestycja od dawna
oczekiwana przez kierowców. - Przeprawa ta umożliwi wreszcie
bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej Warszawa - Kraków. Istniejący
przejazd kolejowy zostanie zlikwidowany, a w jego miejscu powstanie
wiadukt o długości 190 m, szerokości 15 m i nośności 50 t. Jezdnia na
wiadukcie będzie miała siedem metrów szerokości. W związku z budową
węzła zmieni się geometria istniejących w pobliżu ulic, powstaną nowe
odcinki dróg, przebudujemy ponadto całą infrastrukturę techniczną w
rejonie obiektu. Przy okazji wznoszenia wiaduktu zbudujemy około 380 m
drogi po południowej stronie linii kolejowej. W przyszłości droga ta
zostanie włączona do trasy N-S. U zbiegu przebudowanej Młodzianowskiej i
przyszłej trasy N-S powstanie niewielkie rondo - opisuje rzecznik MZDIk
Dariusz Dębski.
Budowa nowego węzła drogowego na ul.
Żółkiewskiego ma związek ze zmianą w tym rejonie parametrów technicznych
linii kolejowej Warszawa - Kraków. - W tej sytuacji zdecydowaliśmy się
na rozbiórkę północnego wiaduktu w ciągu ul. Żółkiewskiego oraz
betonowych podpór południowego wiaduktu, którego budowę przed wieloma
laty przerwano. Centralną częścią planowanego węzła będą dwie zupełnie
nowe bliźniacze przeprawy mające po cztery przęsła. Każdy z nowych
wiaduktów będzie miał 93
m długości i 17 szerokości. Jezdnie na
wiaduktach będą szerokie na 11,5 m. Po północnej i południowej stronie
węzła powstaną łącznice, częściowo biegnące śladem istniejących dróg -
wyjaśnia rzecznik.
Wizualizację przygotowła radomska firma GQ IMAGE.
(kat)