Technologia w Kolejach Mazowieckich. Dzięki aplikacji mobilnej łatwiej kupisz bilet

23 sierpnia 2022

Pozwala na zakup biletów okresowych, posiada funkcje: automatycznego odnowienia biletu i odroczonej płatności. Dodatkowo proponuje najkorzystniejszą cenę. Można już korzystać z nowoczesnej i intuicyjnej aplikacji mobilnej Kolei Mazowieckich.

 

fot. Koleje Mazowieckie

 

Jak podkreśla wicemarszałek Rafał Rajkowski, aplikacja umożliwia zakup prawie wszystkich biletów, w dowolnym miejscu i o każdej porze. - Za pośrednictwem aplikacji można otrzymać fakturę za zakupiony bilet, sprawdzić rozkład jazdy oraz skorzystać z formularza kontaktowego. Dodatkowo aplikacja sama proponuje najkorzystniejszą ofertę cenową. Śmiało można powiedzieć, że dzięki aplikacji mamy nieograniczony dostęp do kasy biletowej i punktu informacji, a to wszystko komfortowo i bez kolejki - wymienia marszałek. 

Jak kupić bilet okresowy?

Bilet okresowy KM to bilet imienny; aby go zakupić przez aplikację, niezbędne jest utworzenie Wirtualnej Karty Mazowieckiej. Jest ona formą wirtualnego nośnika biletu, uwierzytelniającego jego posiadacza. Wszystkie kroki konieczne do jej utworzenia wykonuje się bezpośrednio w aplikacji, bez konieczności składania wniosków czy wypełniania formularzy. Aplikacja prowadzi krok po kroku po koniecznych do wykonania czynnościach, prezentując zestawy komunikatów.

Wirtualna Karta Mazowiecka wymaga autoryzacji, której dokonuje kierownik pociągu, poprzez podanie nr PIN podczas kontroli pierwszego biletu okresowego zakupionego na utworzoną kartę. Kolejna autoryzacja wymagana jest tylko wówczas, gdy zostaną dokonane zmiany, np. w zakresie danych osobowych lub zmiany urządzenia, na którym była zainstalowana aplikacja.

– Aplikacja umożliwia "zapamiętanie" kupowanego biletu okresowego. Jeśli podróżny jako metodę płatności wybierze płatność cykliczną, wówczas bilet okresowy odnowi się automatycznie. To duże ułatwienie szczególnie dla tych osób, którzy regularnie korzystają z wybranej oferty przewozowej. Dodatkową nowością i, moim zdaniem, dużą zaletą jest także możliwość skorzystania z płatności Twisto. Jest to płatność odroczona do 30 dni, którą następnie podróżny może uregulować w całości albo rozłożyć na raty – wyjaśnia Dariusz Grajda z zarządu KM.

Jak płacić w aplikacji mobilnej?

Aplikacja mobilna oferuje różne formy płatności. Za bilet można zapłacić korzystając z karty płatniczej, BLIKA, czy wybierając opcję szybkiego przelewu.

Aplikacja mobilna KM jest kompatybilna z IKM. Zastosowany został mechanizm wspólnego logowania
do aplikacji mobilnej i strony internetowej https://bilety.mazowieckie.com.pl/. Dzięk temu podróżni korzystający z zakupu biletów przez stronę i posiadający zarejestrowane konto w systemie uzyskują dostęp do aplikacji, używając tych samych danych autoryzacyjnych (login i hasło) bez konieczności rejestracji konta. Tak samo jest w relacji odwrotnej. Użytkownik rozpoczynający przygodę z zakupem biletów elektronicznych poprzez pobranie i zarejestrowanie konta w aplikacji mobilnej uzyskuje jednocześnie dostęp do tworzonego automatycznie konta na stronie systemu IKM.

Korzystając z aplikacji można kupić bilet nie tylko dla siebie, ale także innych osób. Nie trzeba również martwić się o brak zasięgu przy kontroli biletu – aplikacja daje dostęp do biletów offline. Ponadto, w przypadku zgubienia telefonu, bilet okresowy można łatwo odzyskać, korzystając z aplikacji na innym urządzeniu. 

Aplikacja mobilna jest dostępna w sklepach App Store, Google Play oraz App Gallery pod nazwą przewoźnika „Koleje Mazowieckie – KM”. Aby z niej skorzystać należy ją pobrać i zainstalować na urządzeniu mobilnym.

kat

 

Tags