Tłumacz pomoże w urzędzie

16 sierpnia 2012

Siedemnastu tłumaczy dla osób niesłyszących znajduje się w rejestrze wojewody. Osoby głuchoniewidome i niesłyszące mogą – po wcześniejszym zgłoszeniu - bezpłatnie skorzystać z ich pomocy w dowolnym urzędzie na Mazowszu.

 

- Większość z tłumaczy posługuje się polskim językiem migowym oraz systemem językowo–migowym na poziomie zaawansowanym. Ponadto czterech zna sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych (w stopniu podstawowym i średniozaawanowanym). Siedem osób zgłosiło gotowość udzielenia pomocy głuchoniewidomym na terenie całego województwa. Pozostali będą wspierać niesłyszących w wybranych gminach i powiatach Mazowsza - informuje rzeczniczka wojewody Ivetta Biały.

Jak skorzystać z pomocy tłumacza? Należy zgłosić taką potrzebę najpóźniej na trzy dni robocze wcześniej do wybranego urzędu. W Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim umówienie spotkania z tłumaczem umożliwia aplikacja dostosowana do potrzeb niepełnosprawnych z dysfunkcją słuchu, dostępna na www.mazowieckie.pl. Należy wypełnić formularz „Tłumacz dla osób niesłyszących i głuchoniewidomych”, który znajduje się w zakładce „Pomoc” w lewym górnym rogu witryny. W ramach aplikacji należy podać swoje dane osobowe i adresowe, wskazać sprawę do załatwienia oraz określić jej termin.

Dane kontaktowe do tłumaczy dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego.

 

(kat)