
"Zjawisko “szyldozy”, czyli chaosu reklamowego i zaśmiecających przestrzeń publiczną reklam, umieszczanych bez koncepcji na budynkach, źle zaprojektowanych, stłoczonych blisko siebie, blaknących na słońcu - to zmora współczesnych polskich miast. Czy takie szyldy rzeczywiście pomagają zwiększyć zainteresowanie? Czy rzeczywiście coś sprzedają? A może warto szukać nowych, skupionych na większej wartości estetycznej, dopasowanych do kontekstu budynku i ulicy form reklamowych?" - dociekają organizatorzy. Podkreślają, że do zorganizowania akcji zainspirowały ich podobne, m.in. w Gdyni i w Lublinie. - Chcemy przez nasz konkurs wyrazić zaniepokojenie kondycją reklamy zewnętrznej w Radomiu i w całej Polsce; wywołać dyskusję, czy takich reklam chcemy w naszych miastach - tłumaczy Mateusz Kwiecień, współwłaściciel Adver Media. Przypomina, że niektóre radomskie szyldy pamiętają jeszcze lata 90. i bardziej już szpecą, niż przyciągają klienta.- Ale i wśród nowszych znajdziemy wiele takich, które nie odznaczają się ani dobrym projektem, ani dostosowaną do warunków technologią produkcji. Są często wykonane “po kosztach”, nieekologicznie... i po prostu są brzydkie - twierdzi Kwiecień.
Jak informuje Anna Wydra z Adver Media, właściciele niewielkich firm, sklepików czy punktów usługowych mogą liczyć na atrakcyjną zmianę, w dodatku bezpłatnie. - Adver Media, producent form reklamowych i szyldów, wymieni wybrany przez mieszkańców Radomia szyld na nowy. Uwzględni zarówno kontekst, jak i stosowaną przez daną firmę identyfikację wizualną. Do konkursu mogą się zgłosić tylko właściciele firm i sklepów, ale głosować może już każdy. Te głosy będą dla organizatorów ważną wskazówką, gdzie wymiana jest najbardziej pożądana - wyjaśnia.
Konkurs rozpoczyna się 8 sierpnia. Zgłoszenia - zarówno drogą elektroniczną, jak i za pośrednictwem poczty - przyjmowane będą do 31 sierpnia. Kolejnych 11 dni organizator przeznacza już tylko na głosowanie, które odbędzie się poprzez Facebooka. Wyniki konkursu i zwycięzcę, który otrzyma nowy szyld, poznamy w połowie września.
Więcej informacji o akcji można znaleźć na stronie www.advermedia.pl/zaszyldowani i na www.facebook.com/advermedia.
kat