Trzy potężne inwestycje drogowe: Żółkiewskiego, Młodzianowska, obwodnica południowa
- Po raz pierwszy prowadzimy jednocześnie trzy tak potężne inwestycje.
Łączna ich wartość przekracza 300 mln zł. Wszystkie trzy trasy będą
stanowiły część podstawowego układu drogowego miasta - informuje
rzecznik MZDiK Dariusz Dębski. Jak dodaje, teren na południe od
Żółkiewskiego, po obu stronach linii kolejowej Kraków - Warszawa, jest
już dokładnie oczyszczony.
- Wykonawca usunął wszystkie drzewa
kolidujące z przebiegiem jezdni projektowanego węzła. Pracownicy firmy
IMB Podbeskidzie wbijają teraz stalowe ścianki szczelne tuż przy nasypie
prowadzącym do istniejącej przeprawy nad torami. Zadaniem ścianek
szczelnych będzie podtrzymanie skarpy. W tym miejscu powstanie nowy
podjazd pod północny wiadukt w ciągu Żółkiewskiego - tłumaczy rzecznik.
Jak
już pisaliśmy, betonowe podpory południowego wiaduktu, którego budowę
przed wieloma laty przerwano, będą rozebrane. Do rozbiórki jest
przeznaczony także północny wiadukt w ciągu ul. Żółkiewskiego. -
Centralną częścią planowanego węzła będą dwie zupełnie nowe przeprawy.
Wkrótce zaprezentujemy ich komputerowe wizualizacje - wyjaśnia Dębski.
Na
razie prace nie wiążą się z żadnymi utrudnieniami dla kierowców. -
Chcemy tak długo, jak to możliwe, prowadzić roboty bez konieczności
zamykania ul. Żółkiewskiego oraz wyznaczania objazdów - podkreśla
rzecznik MZDiK.
Dużo zmieniło się w ostatnich tygodniach na placu
budowy nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej. -
Budromost-Starachowice koncentruje się obecnie na robotach na czwartym,
ostatnim etapie tej trasy, czyli na Godowie. W pierwszej kolejności ma
bowiem powstać odcinek włączeniowy do obwodnicy. Jak wiadomo, budowa
nowego przedłużenia Młodzianowskiej jest powiązana z budową południowej
obwodnicy miasta. Obie trasy będą się krzyżowały na pograniczu Malczewa i
Godowa. Będzie tu dwupoziomowe, bezkolizyjne skrzyżowanie, z rondem na
poziomie zero. I wiadukt, i rondo są już niemal gotowe. Na przeprawie
trwa jeszcze montaż barier i słupów oświetleniowych, na łącznicach są
natomiast ustawione tablice drogowskazowe. Na rondzie brakuje tylko
asfaltu - wylicza rzecznik drogowców.
(kat)
Fot.: MZDiK