
W tunelu trwają - jak na całej, remontowanej stacji - prace wykończeniowe. - Przejście to zostało wykonane w oparciu o istniejące przejście; w 40 procentach jest to konstrukcja stara, w 60 - całkowicie nowa, która została pokryta nową elewacją. Zostały wykonane nowe schody, zamontowane szyby i windy do obsługi pasażerów. Cała powłoka w przejściu podziemnym została pokryta odpowiednio dobranymi preparatami tzw. antygrafiti - wylicza dyrektor w PKP Polskie Linie Kolejowe Jarosław Mądry.
Przejście to tylko jeden z elementów modernizacji stacji PKP w Radomiu. Roboty trwały 12 miesięcy, a ekipy remontowe pracowały na dwie zmiany. Teraz inwestor ocenia zaawansowanie prac na 96 proc.
Roboty obejmują odcinek 4, 3 km. Układ torowy w obrębie stacji jest już prawie gotowy. Na ostatnim etapie jest też montaż sieci trakcyjnej oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Perony zyskały całkowicie nową nawierzchnię oraz zadaszenie. Pojawia się tutaj także ławki, czytelne oznakowanie, tablice informacyjne, kosze oraz nagłośnienie.
Modernizacja kosztowała 100 mln zł.
(bdb)