Tunel zamknięty, a na stacji praca wre
- Na placu budowy pracuje kilkanaście maszyn budowlanych. Wykonawca zdemontował już sieć trakcyjną nad sześcioma torami oraz inne elementy infrastruktury, jak tory, słupy podtrzymujące sieć trakcyjną i wiaty. Zakończyła się rozbiórka trzeciego peronu. Kończy się rozbieranie zamkniętej części tunelu dla pieszych - wylicza Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK. Dodaje, że do prac wykorzystywanych jest już sześć koparek, dźwig, dwa pociągi do demontażu sieci trakcyjnej oraz dwie maszyny do wbijania fundamentów.
- Kilkanaście samochodów wywozi stary tłuczeń, gruz i materiały z rozbiórki. Rozpoczęły się pierwsze prace konstrukcyjne – wbito pierwsze pół setki fundamentów pod słupy podtrzymujące sieć trakcyjną, na nich zamontowano już pierwsze nowe słupy i przeprowadzono pierwsze prace związane z budową nowych instalacji podziemnych - wyminienia rzecznik.
Inwestor zadowolony, ale radomianie, zwłaszcza ci, którzy nie mogą korzystać z dworcowego tunelu - mniej. - Dołożymy wszelkich starań, by udostępnić przejście tunelem od strony ul. Domagalskiego mieszkańcom już w sierpniu - zapewnia Dutkiwicz.
W najbliższych tygodniach rozpocznie się wznoszenie budynku centrum zarządzania ruchem kolejowym, czyli skomputeryzowana nastawnia, która pozwoli dyżurnym ruchu zarządzać pociągami na dystansie kilkudziesięciu kilometrów.
Jak już pisaliśmy, zakończenie prac przewidziano na przełomie 2015 i 2016 r.
- Stacja kolejowa całkowicie się zmieni. Perony zostaną dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Pomogą w tym m.in. windy, nowe dojście na perony i odnowione przejście podziemne pomiędzy placem Dworcowym a ul. Domagalskiego. W ramach inwestycji wartej 100 mln zł, przebudowany zostanie także cały układ torowy. W sumie, na stacji w Radomiu, wymienionych zostanie 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego - przypomina Maciej Dutkiewicz.
Przebudowa stacji Radom oraz stacji Radom Wschodni jest częścią projektu modernizacja linii kolejowej na odcinku Warszawa Okęcie – Radom.
(kat)