Ugięcie płyty wiaduktu na ulicy Młodzianowskiej mierzono w milimetrach

7 lipca 2016

Wytrzyma, czy nie wytrzyma? Wytrzymał. Na nowym wiadukcie nad torami kolejowymi w ciągu ul. Młodzianowskiej zakończyły się próby obciążeniowe. Wypadły pomyślnie.

  070716mlodzian   Pomiary przeprowadzili pracownicy specjalizującej się w tego typu badaniach firmy Aspekt z Jaworzna  - Ugięcie konstrukcji nie przekroczyło bowiem norm przewidzianych przez projektanta - zapewnia rzecznik MZDiK Dariusz Dębski. Jak tłumaczy, próby obciążeniowe to jedno z niezbędnych działań związanych z dopuszczeniem do użytkowania każdego obiektu mostowego. Składają się na nie testy statyczne oraz dynamiczne. - Kilka dni temu pracownicy firmy Aspekt zamontowali pod płytą wiaduktu sprzęt pomiarowy. Na przeprawę wjechały najpierw trzy ciężarówki, każda ważąca 32 t. Potem dołączyły do nich jeszcze kolejne trzy wywrotki. Dopuszczalne ugięcie płyty wiaduktu przy tym obciążeniu nie mogło przekroczyć 20 mm. Okazało się, że czujniki wykazały o wiele mniejsze. Kiedy ciężarówki zjechały z wiaduktu, fachowcy zmierzyli tak zwane odciążenie płyty obiektu - pisuje rzecznik. W czasie próby statycznej precyzyjnie sprawdzano ponadto stabilność podpór konstrukcji. Próby dynamiczne trwały o wiele krócej - polegały one na tym, że ciężarówki z różną prędkością jeździły przez wiadukt. W tym czasie mierzono przyrost obciążeń płyty. Ten test też wypadł pozytywnie. - Nowy wiadukt na Młodzianowskiej umożliwi bezkolizyjne pokonywanie linii kolejowej do Skarżyska-Kamiennej. Dotychczasowy przejazd kolejowy został zlikwidowany, a w jego miejscu powstał wiadukt o długości 190 m, szerokości 15 m i nośności 50 t. Jezdnia na obiekcie ma siedem metrów szerokości - przypomina Dębski. Przeprawa nad torami powstała w ramach budowy nowego przedłużenia Młodzianowskiej. Całą inwestycję wykonuje konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka oraz Mosty-Łódź z Łodzi. Jej wartość według umowy to ponad 62 mln zł. kat Fot. MZDiK
Tags