Urzędowe papiery do lamusa

Elektroniczny System Obiegu Dokumentów (ESOD) służy do przesyłania pism w wersji elektronicznej pomiędzy oddziałami oraz poszczególnymi pracownikami urzędu. - Wszystkie dokumenty, które są dostarczane do urzędu w wersji papierowej, są także wprowadzane do systemu. W ten sposób czas przekazywania pisma z departamentu do departamentu skraca się do ułamka sekundy – tłumaczy rzecznika Urzędu Marszałkowskiego Marta Milewska.
System pomaga również w
organizacji pracy. Powiadamia urzędnika o terminach załatwienia
danych pism i spraw, a za pomocą odpowiednich znaczników,
przypomina ile czasu pozostało do ostatecznego zakończenia sprawy.
ESOD umożliwia także dyrekcji bieżące monitorowanie pracy
urzędników. - Doskonale widać bowiem, kto aktualnie zajmuje
się daną sprawą i na jakim etapie realizacji się ona znajduje –
podkreśla Milewska.
Jeszcze w pierwszej połowie tego roku
system umożliwi interesantom monitorowanie losu ich pisma w
urzędzie. Będzie to możliwe za pośrednictwem Biuletynu Informacji
Publicznej. - Znając numer sprawy i potwierdzając swoją tożsamość,
interesant będzie miał możliwość dowiedzieć się na jakim
etapie realizacji jest jego sprawa. Wszelkie szczegóły i
wskazówki, jak korzystać z tej możliwości, zostaną
zamieszczone na stronie internetowej urzędu: www.mazovia.pl
System zapewnia poufność. Każdy z
pracowników ma dostęp tylko do tych dokumentów, do
których posiada uprawnienia.
Proces wdrażania systemu rozpoczął
się w październiku 2007 roku. Jako pierwsi do nowych rozwiązań
przyzwyczajali się pracownicy Departamentu Organizacji i Nadzoru.
Stopniowo do systemu wdrażane były kolejne departamenty. Obecnie
system funkcjonuje już w większości z nich.