Załatwianie spraw urzędowych bez wychodzenia z domu? Tak, to możliwe i jak najbardziej realne. Takie e-usługi wprowadzi niebawem radomski magistrat. Wyłoniono właśnie wykonawce rozwiązań informatycznych, które będą wprowadzane w urzędzie.

Przetarg ogłoszony przez miasto wygrało konsorcjum firm Sputnik Software z Poznania oraz S&T Services Polska z Warszawy. Dzięki systemowi niemu radomianie będą mogli załatwić wiele urzędowych spraw bez konieczności wychodzenia z domu. - Naszym celem jest wprowadzanie jak najnowocześniejszych usług. Jestem przekonany, że skorzystają na tym przede wszystkim sami interesanci, którzy w wielu sprawach nie będą już musieli przychodzić do urzędu. Szybko i sprawnie będą mogli załatwić je przez internet - mówi wiceprezydent Jerzy Zawodnik.
Na przetarg ogłoszony przez magistrat wpłynęło pięć ofert. Zwycięzca zaproponował najniższą cenę wynoszącą 2 mln 890 tys. złotych. Przy ocenie ofert brano pod uwagę także, warunki serwisu, liczbę osób wyznaczonych do realizacji zamówienia oraz efektywność energetyczną wykorzystywanych urządzeń.
Wykonawca ma wdrożyć odpowiednie systemy informatyczne oraz uruchomić e-usługi do końca lutego przyszłego roku. - Powstanie wirtualne biuro obsługi mieszkańca. Każdy mieszkaniec będzie mógł na indywidualnym koncie sprawdzać swoje zobowiązania wobec gminy i drogą elektroniczną opłacać np. podatek od nieruchomości, od środków transportu lub płacić za odbiór odpadów. Bez wychodzenia z domu będzie też można składać deklaracje, wnioski i oświadczenia - tłumaczy sekretarz miasta Rafał Czajkowski. Za pośrednictwem systemu będą także prowadzone zapisy na zajęcia w domach kultury: „Idalin”, „Borki”, „Amfiteatr” oraz w „Łaźni”.
Projekt „Nowoczesne e-usługi dla mieszkańców Radomia” jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, który pokryje 80 proc. kosztów.
kat