VW Touran – minivan dla rodziny i nie tylko

16 marca 2016

Niemal 2 miliony sprzedanych egzemplarzy modelu Touran mówią same za siebie – tego samochodu nie trzeba dodatkowo reklamować, choć nie ulega najmniejszej wątpliwości, że nadal wielu kierowców nie do końca jest przekonanych do wyboru właśnie tego modelu jako samochodu dla swojej rodziny.

  160316auto   Najnowszy VW Touran 2016 (czyli przedstawiciel trzeciej już generacji tego modelu) został zaprojektowany w taki sposób, by wszelkie wątpliwości potencjalnych nabywców rozwiewać w mgnieniu oka, a jego rozsądnie skalkulowana cena na pewno jest jedną z ważniejszych przyczyn niesłabnącej popularności tego modelu. Spróbujmy się przekonać, w jaki sposób nowy Touran wyróżnia się na tle konkurencji i co jest największą jego zaletą w porównaniu do innych samochodów z tego samego segmentu. Całkiem jawny sekret VW Touran trzeciej generacji został zbudowany na innej płycie podłogowej niż poprzednie odsłony tego modelu, jednak niewiele by z tego zapewne wynikło gdyby nie fakt, że modułowa płyta MQB pozwoliła na zastosowanie rozwiązań mających bezpośredni wpływ na poziom komfortu, ładowność, rozstaw osi czy wagę. Nowy Touran jest dłuższy od swojego poprzednika o 130 milimetrów, podczas gdy rozstaw osi zwiększono o 113 milimetrów – dzięki temu wewnątrz jest o wiele bardziej przestronnie, niż można byłoby się spodziewać po kompaktowym minivanie. To jednak nie wszystko. Niemieccy konstruktorzy zapowiadali redukcję wagi nowej odsłony popularnego auta rodzinnego, ale chyba nikt nie przypuszczał, że uda się go odchudzić aż o ponad 60 kilogramów – tyle właśnie VW Touran 2016 stracił w porównaniu do drugiej generacji modelu. Warto zauważyć, że tak znacząca redukcja wagi nie odbyła się bynajmniej kosztem poziomu bezpieczeństwa czy komfortu dla pasażerów: wręcz przeciwnie, rozmaitych systemów jest zdecydowanie więcej! Sam bagażnik jest wręcz gigantyczny: pojemność mierzona od podłogi do sufitu wynosi aż 1040 litrów, natomiast po złożeniu tylnej kanapy rośnie do 1980 litrów – żadne inne auto tej klasy nie oferuje tak wielkiej przestrzeni bagażowej. Dodajmy do tego obecność w nowym Touranie niewiarygodnej liczby 47 schowków, a okaże się, że w tym konkretnym modelu na brak miejsca na bagaże narzekać może co najwyżej jakaś drużyna piłkarska, bo dla nawet kilkuosobowej rodziny Touran jest zupełnie w sam raz. Niestandardowy standard Nie można również narzekać na standard wyposażenia – nawet bazowa wersja sprzedażowa, czyli Trendline, jest wyposażona naprawdę bogato. Mamy tu więc między innymi manualną klimatyzację, regulowany podłokietnik z przodu, termoizolacyjne szyby, system „start-stop” z funkcją odzyskiwania energii przy hamowaniu, trójramienną kierownicę, 6 poduszek powietrznych oraz kurtyny dla pasażerów z przodu i z tyłu, tylne siedzenia wyposażone w system Isofix czy systemy ESP, ABS, EDS i ASR. Rzecz jasna do tego należy dodać też szeroki wybór dodatków opcjonalnych, jak np. adaptacyjne zawieszenie, system Park Assist czy tempomat. Nowy Touran 2016 kusi również niewysoką ceną zakupu, niezłymi osiągami podstawowego silnika (11,3 sekundy od 0-100 km/h przy jednostce 1,2 litra o mocy 110 KM) oraz dobrą ekonomią paliwową (średnie spalanie to zaledwie 5,4 litra paliwa na 100 km) – za tę cenę na pewno nie znajdziemy niczego lepszego u konkurencji.
Tags