Walczymy z szyldozą. Firmy do konkursu, radomianie do głosowania
30 sierpnia 2016
Kilkunastu przedsiębiorców zgłosiło się do konkursu, w ramach którego mogą wymienić swoje mało estetyczne szyldy na nowe. Kolejni mają szanse jeszcze tylko do jutra (31 bm.), kiedy to upływa termin zgłoszeń. Natomiast do 11 września internauci mogą głosować, wyrażać opinie na Facebooku i wspierać swoich faworytów.
- Akcja Zaszyldowani spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem radomian. Cieszy nas, że lekka, plebiscytowa formuła spodobała się przedstawicielom radomskiego biznesu. Mamy zgłoszenia m.in. od cukierni, fotografa, fryzjera i zegarmistrza, a nawet od szkoły rodzenia! – wylicza Łukasz Kwiecień, współwłaściciel Adver Media, która jest organizatorem konkursu. – Na Facebooku internauci aktywnie głosują i komentują coraz to nowe zdjęcia, które przesyłają do nas uczestnicy konkursu - dodaje.
Organizatorzy nie ukrywają, że konkurs jest pewnym pretekstem, by już dzisiaj dyskutować nad jakością przestrzeni publicznej w Radomiu i oszpeconej wszędobylską reklamą zabytkowej architekturze. Z tymi problemami będzie się mierzyć opracowywana właśnie w Radomiu uchwała krajobrazowa. Z jednej strony właściciele firm chcą swobodnie informować o swojej działalności, z drugiej – wygląd i ilość reklam często pozostawiają wiele do życzenia. - Trzeba rozmawiać o tym, jak mogłaby wyglądać reklama zewnętrzna, żeby miasto było piękniejsze i korzystać z rozwiązań już stosowanych w innych miastach, takich jak Wrocław, Poznań czy Łódź - uważają organizatorzy konkursu.
- Reklama zewnętrzna powinna iść z duchem czasów, dzisiaj większe znaczenie ma przecież łatwość wyszukania firmy w internecie, niż widoczny z odległości kilometra banner. Może wystarczy po prostu dobrze zaprojektowany znak graficzny, rozpoznawalna marka i atrakcyjnie zaaranżowana witryna? – przekonuje Łukasz Kwiecień.
Zwycięzcę konkursu poznamy w połowie września. Potem przyjdzie kolej na prace koncepcyjne i wspólne projektowanie nowego szyldu, który zostanie zainstalowany przez organizatora konkursu do końca października.
Więcej informacji o akcji Zaszyldowani i o głosowaniu: www.advermedia.pl/zaszyldowani.
kat