Z Warszawy do Dobieszyna po dwóch torach. Przywrócenie ruchu do Radomia w czerwcu

12 marca 2021

Kolejny etap modernizacji linii nr 8 z Warszawy do Radomia. Od niedzieli, 14 marca podróż dwoma torami będzie możliwa ze stolicy do Dobieszyna. Przywrócenie ruchu pociągów do samego Radomia zaplanowano na połowę czerwca.

 

Fot. Sebastian Pawłowski

 

- To skracanie o kolejne kilometry „jednotorówki" - wąskiego gardła miedzy Warką a Radomiem. Wykorzystany będzie nowy most nad Pilicą. Od Dobieszyna do Radomia budowane są nowe przystanki, tory i wiadukty - przypomina Karol Jakubowski z PKP PLK, inwestora.

Natomiast na odcinku Radom – Dobieszyn przewóz pasażerów korzystających ze składów Kolei Mazowieckich nadal będzie odbywał się zastępczą komunikacją autobusową.

Dwa tory zamiast jednego

Od lutego na odcinku do Dobieszyna pociągi jeździły po jednym torze. Teraz będą jeździć dwoma. - To wydłużenie linii dwutorowej o kolejne kilometry. Dwutorowa trasa zwiększa sprawność połączeń i ogranicza niespodziewane przerwy w kursowaniu pociągów. Podróżni pojadą m.in. nowym mostem kolejowym nad Pilicą - informuje Jakubowski. Ponadto skorzystają nowych peronów w Grabowie i Strzyżynie. - Są wyposażone w wiaty, oświetlenie i tablice z informacjami. Dogodne dojścia zapewnią dostępność do kolei także osobom o ograniczonej możliwości poruszania się - zapewnia Karol Jakubowski.

Prace postępują na odcinku z Dobieszyna do Lesiowa. - Obok wybudowanego już jednego toru i sieci trakcyjnej układany jest drugi. Postępuje budowa przystanku Radom Stara Wola. W Radomiu na ul. Kozienickiej rozebrano już stary wiadukt i wykorzystywana jest tymczasowa kładka. Nowe wiadukty powstają na ul. Gołębiowskiej oraz na ul. Żółkiewskiego - wymienia Karol Jakubowski.

Po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia mają jechać z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h. Dzięki temu skróci się czas podróży z Radomia do stolicy.

Wartość projektów na przebudowę odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.

kat, bdb

 

Tags